Permalänk

Byta bakgrundsbild CSS

Hej!

Är relativt ny till CSS och har laddat ner ett template som jag sitter och fixar lite med. Men har inte lyckats med att byta bakgrundsbild. Har försökt i två dagar med google, W3 osv osv....

Detta är mitt template.
CSS-filen ser ut såhär och HTML-filen ser ut såhär.

Någon som vill berätta hur jag ändrar? Verkar vara någon slags "animationbakgrund" om jag fattat det rätt.

Tack!

Permalänk
Medlem

Från hemsidan så ser koden ut så här:

background-image: url(images/overlay.png),
-webkit-linear-gradient(60deg,
rgba(255, 165, 150, 0.5) 5%,
rgba(0, 228, 255, 0.35)),
url(../../images/bg.jpg); <--- Denna innehåller bagkrunden

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

@Florrpan: Har testat att byta den sökvägen. Det finns flera likadana rader och har testat att byta alla, ta bort alla förutom en med rätt sökväg, skrivit om den med hjälp av W3Schools men inget funkar......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anglaborg:

@Florrpan: Har testat att byta den sökvägen. Det finns flera likadana rader och har testat att byta alla, ta bort alla förutom en med rätt sökväg, skrivit om den med hjälp av W3Schools men inget funkar......

Jodå, det fungerar. Men du gör troligen fel.
Testat rensa cache så att nya koden laddas? håll in ctrl+F5 osv osv.

När du gör dina ändringar, händer ingenting? "fungerar inte" säger iinte så mycket.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

@Florrpan: Förstår inte vad du gjorde för magi men helt plötsligt funkade det efter jag höll inne ctrl + F5... Rensar det kommandot cache?

Stort TACK!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anglaborg:

@Florrpan: Förstår inte vad du gjorde för magi men helt plötsligt funkade det efter jag höll inne ctrl + F5... Rensar det kommandot cache?

Kort sagt, ja. Källa: http://stackoverflow.com/a/385384/718990

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.