Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2016

Tröga tangenter

Hej, jag har köpt ett nytt tangentbord. Blackwidow Chroma. Jag upplever att vissa tangenter är mycket trögare än andra, mina w,s,d,a,shift,caps,ctrl m.m är segare e.x. Är det för att jag spelar cs och använder dem knapparna mer eller är det något fel? Har tvättat alla knappar nyss utan någon förbättring. Kan det vara för att det är nytt? Känns inte 100 iallafall. MvH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Jag tror det kan vara en vanesak att man måste bli kompis med grejerna...eller i värsta fall har du fått ett defekt.

Gamer|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Asus PG278QR|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Biltema körv|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3| 2x Chromecast 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2016
Skrivet av bärplockaren:

Jag tror det kan vara en vanesak att man måste bli kompis med grejerna...eller i värsta fall har du fått ett defekt.

Tackar för svar, ja det kan det vara. Ska testa ett tag till annan så får jag la lämna tillbaka den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Maj 2016

Det finns ju en funktion om du trycker på skift 5 ggr snabbt som heter "tröga tangenter". Testa att avaktivera den

grrrr...

...mjau

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av NorskSkogskatt:

Det finns ju en funktion om du trycker på skift 5 ggr snabbt som heter "tröga tangenter". Testa att avaktivera den

Skojar du nu eller?

| OS: Windows 10 Enterprise LTSC | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Maj 2016
Skrivet av YamahaDGX630:

Skojar du nu eller?

Nej, det tror jag väl inte. Vad är det nu som är fel? Ville ju bara försöka hjälpa :/

grrrr...

...mjau

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av NorskSkogskatt:

Nej, det tror jag väl inte. Vad är det nu som är fel? Ville ju bara försöka hjälpa :/

Hehe, Tror TS mer syftar på att tangenterna fysiskt är tröga

| OS: Windows 10 Enterprise LTSC | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i