Kan någon hjälpa mig med wordpressen?

Permalänk

Kan någon hjälpa mig med wordpressen?

Hej alla!
Jag har börjat att lära sig Wordpress kanske två veckor sedan. Så jag vet inte så mycket om wordpress
Och jag har problem. Idag jag har installerat ny tema och det visar så som bild.
Vet ni hur kan man ta bort dessa texter från tema? Jag har provat att radera meny och widgeter och det fortfarande visar så

Permalänk
Medlem

Exakt vilka texter menar du?

Permalänk
Skrivet av amh:

Exakt vilka texter menar du?

Allt som jag har markerat. Jag vill att radera allt och bygga ny webbsida
Måste jag ta bort själva inläggerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProgrammeringElev:

Allt som jag har markerat. Jag vill att radera allt och bygga ny webbsida
Måste jag ta bort själva inläggerna?

Din bild fungerar ej.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Din bild fungerar ej.

Är det så?? Hmm.. jag förstår inte varför.. Jag ser min bild jättebra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProgrammeringElev:

Är det så?? Hmm.. jag förstår inte varför.. Jag ser min bild jättebra

För att du troligen är inloggad någonstans som låter dig se den eller liknande. Vi andra får bara Referral Denied, you don't have permission to access samt att det går till någon kinesisk sida.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

För att du troligen är inloggad någonstans som låter dig se den eller liknande. Vi andra får bara Referral Denied, you don't have permission to access samt att det går till någon kinesisk sida.

Aha jag förstår nu
Jag har glömt att jag har blockerat min privat blog (Finns lite privata saker..) (Inte kinesisk sida.. Jag kan inte prata på kinesiska haha)
Men tack så mycket att du har försökt hjälpa mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProgrammeringElev:

Aha jag förstår nu
Jag har glömt att jag har blockerat min privat blog (Finns lite privata saker..) (Inte kinesisk sida.. Jag kan inte prata på kinesiska haha)
Men tack så mycket att du har försökt hjälpa mig!

Alltså, själva bildlänken går till blogfiles.naver.net/XXXXXX
och naver.net är definitivt inte svenska, nu när jag tänker på det är det faktiskt koreanska.
Det var det jag syftade på.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Alltså, själva bildlänken går till blogfiles.naver.net/XXXXXX
och naver.net är definitivt inte svenska, nu när jag tänker på det är det faktiskt koreanska.
Det var det jag syftade på.

Jaja
Jag är invandrare och jag brukar använda min koreansk blog
Men jag visste inte att det ska inte gå att visa

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProgrammeringElev:

Jaja
Jag är invandrare och jag brukar använda min koreansk blog
Men jag visste inte att det ska inte gå att visa

Ta ett screenshot på den delen du funderar över och posta någon annanstans, typ imgur eller liknande.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Ta ett screenshot på den delen du funderar över och posta någon annanstans, typ imgur eller liknande.

Jag försökte att ta screenshot med fn+prt sc men här jag inte ser var kan man lägga screenshot..
Jag ser bara länka bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProgrammeringElev:

Jag försökte att ta screenshot med fn+prt sc men här jag inte ser var kan man lägga screenshot..
Jag ser bara länka bild

Man måste ladda upp via en extern sida, då detta forum inte tillåter uppladdning av filer eller bilder. T.ex. https://imgur.com/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Man måste ladda upp via en extern sida, då detta forum inte tillåter uppladdning av filer eller bilder. T.ex. https://imgur.com/

Jag kan pröva det lite senare
Jag är på lektion nu och har ingen tid att registrera till någon webbsida och ladda det (Jag använder inte SNS)
Jag kan pröva det! Tack för hjälp!

Permalänk
Medlem

Biden funkar om man kopierar URL'en och öppnar i ett nytt fönster och klistrar in den...sidan har förmodligen ett hotlink block eller nått.

Skrivet av ProgrammeringElev:

Allt som jag har markerat. Jag vill att radera allt och bygga ny webbsida
Måste jag ta bort själva inläggerna?

Aha, trodde det var en röd ram då hela sidan isf är markerad?

Om du vill ta bort allt det där måste du gå in i temats filer och ändra i källkoden hur saker ska visas.

https://codex.wordpress.org/Theme_Development

Permalänk
Inaktiv

Går att öppna bilden perfekt men förmodligen vill bloggtjänsten inte ha en massa bilder så de spärrar de som länkas i på forum mm.....

vet inte riktigt om jag förstår, du vill ta bort första sidan. Antar att inläggen där är statiska, eller har du skrivit "min frukost" - Det är ju en del av temat så om du vill modifiera det måste du göra lite större ingrepp i ditt tema..