Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2014

Iphone bilder i Linux Mint

Hej!
Har sökt på nätet men hittar inga svar gällande om det går att se kort från sin Iphone via Linux Mint? Problemet är att Linux hittar telefonen och påpekar även att det finns digitala bilder på men den visar inget. Det står tomt. Någon som har stött på detta problem?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Nov 2010

Använd bittorrent sync, dropbox, eller valfritt syncprogram som har stöd och för över dem så bara. Mycket smidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2007

Har du tillgång till trådlöst nätverk i ditt hem kan du använda wifi-sync, startar programmet på telefonen, får en ip-adress att skriva in på din webb-läsare, kan ladda ner /bild eller i en zip fil. Enkelt, smidigt, lagom snabbt för bilder/filmer på luren. Längesen jag använde kabel för att få bilder på min lokala dator.

Jag har däremot ''försökt'' att få en Bra funktion med usb+iphone men har inte lyckats, därför väljer jag att göra det via lokalt wifi med mina Linux burkar, fungerar smidigare..

Ryzen 1700x @ Corsair 16gb 3200mhz lpx @ 512gb M2 pcie @ Gigabyte 7950 @ Msi x370 plus @ Evga 650 80+gold modulärt @ Fractal r5 @ Corsair hydro 110i @ Benq 144hz 1920-1080 24tum
i5 4670k @ Asus z-87a @ Corsair vx450 @ Corsair 16gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 256gb Kingston
c2d e4400 @ 4gb noname @ 10tb+ @ noname chassi @ 128gb Kingston ssd

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Det är inte något så enkelt som att du måste godkänna att datorn får komma åt bilder på telefonen?

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Alling:

Det är inte något så enkelt som att du måste godkänna att datorn får komma åt bilder på telefonen?

Har försökt och det spelar ingen roll tyvärr, hittar fortfarande inga kort. Jag tror att Dropbox är en bra ide uppkoppltd via WIFI.
Tack för svaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Alling:

Det gav mig skapligt huvudbry när jag skulle föra över tjejens bilder från hennes iPhone, tills jag kollade på displayen på telefonen och såg att den ville ha ett godkännande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Tadawa:

Det gav mig skapligt huvudbry när jag skulle föra över tjejens bilder från hennes iPhone, tills jag kollade på displayen på telefonen och såg att den ville ha ett godkännande.

Gick det att skicka över?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2008

@Znalen:
Ja visst. Man känner sig lite korkad bara när man bytt sladd, dator mm och googlat i 10 minuter