Permalänk
Medlem

Iphone bilder i Linux Mint

Hej!
Har sökt på nätet men hittar inga svar gällande om det går att se kort från sin Iphone via Linux Mint? Problemet är att Linux hittar telefonen och påpekar även att det finns digitala bilder på men den visar inget. Det står tomt. Någon som har stött på detta problem?

Permalänk
Inaktiv

Använd bittorrent sync, dropbox, eller valfritt syncprogram som har stöd och för över dem så bara. Mycket smidigt.

Permalänk
Medlem

Har du tillgång till trådlöst nätverk i ditt hem kan du använda wifi-sync, startar programmet på telefonen, får en ip-adress att skriva in på din webb-läsare, kan ladda ner /bild eller i en zip fil. Enkelt, smidigt, lagom snabbt för bilder/filmer på luren. Längesen jag använde kabel för att få bilder på min lokala dator.

Jag har däremot ''försökt'' att få en Bra funktion med usb+iphone men har inte lyckats, därför väljer jag att göra det via lokalt wifi med mina Linux burkar, fungerar smidigare..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
99:e percentilen

Det är inte något så enkelt som att du måste godkänna att datorn får komma åt bilder på telefonen?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det är inte något så enkelt som att du måste godkänna att datorn får komma åt bilder på telefonen?

Har försökt och det spelar ingen roll tyvärr, hittar fortfarande inga kort. Jag tror att Dropbox är en bra ide uppkoppltd via WIFI.
Tack för svaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det är inte något så enkelt som att du måste godkänna att datorn får komma åt bilder på telefonen?

Det gav mig skapligt huvudbry när jag skulle föra över tjejens bilder från hennes iPhone, tills jag kollade på displayen på telefonen och såg att den ville ha ett godkännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tadawa:

Det gav mig skapligt huvudbry när jag skulle föra över tjejens bilder från hennes iPhone, tills jag kollade på displayen på telefonen och såg att den ville ha ett godkännande.

Gick det att skicka över?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Znalen:
Ja visst. Man känner sig lite korkad bara när man bytt sladd, dator mm och googlat i 10 minuter