Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009

problem med steelseries sensei mus

har en steelseries sensei som är typ 1 månad gammal och mitt problem är att varje gång jag startar datan så funkar inte musen så jag får ta ur usb kontakten och sätta i den igen för att den ska funka. Har även provat att koppla in den i olika usb portar på moderkortet och jag får samma fel ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
0:0:0:0:0:0:7f00:1
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av mnsn:

har en steelseries sensei som är typ 1 månad gammal och mitt problem är att varje gång jag startar datan så funkar inte musen så jag får ta ur usb kontakten och sätta i den igen för att den ska funka. Har även provat att koppla in den i olika usb portar på moderkortet och jag får samma fel ändå.

Tror de löste det där men någon ny firmware.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Kalasis:

Tror de löste det där men någon ny firmware.

när jag kollar i steelseries engine så har jag firmware 1.3.0.0 vilket jag tror är den senaste.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

@mnsn: Tyvärr vanligt fel med Sensei, googla lite så får du tusentals resultat med allt från gammal firmware till glappkontakt/dålig sladd. Reklamera och hoppas att nästa fungerar bättre. Synd, för annars tycker jag Steelseries är ett gediget företag.

Edit: Har själv en Sensei som gått igenom reklamation 3 ggr. Min Sensei Wireless fungerade dock felfritt under 2 år tills den bara slutade fungera (Windows känner inte igen denna USB enhet-felet) för ett par dagar sedan. Fungerar på en Chaos Spectrum istället.