Permalänk
Medlem

Enterknapp till APEX M800 sökes!

Hejsan kära sweclockare!

Jag äger ett APEX M800 som ni kanske förstått, tråkigt nog så har piggarna under Enter tangenten gått sönder, hur vet jag inte då jag bara haft tangetbordet i cirka 2 månader och varit väldigt försiktig med den. Jag har varit i kontakt med Steelseries angående ärendet men fick tyvärr meddelandet att de inte hade just den tangenten tilggänglig för det nordiska utförandet. Jag har heller inte kunnat hitta mitt kvitto för att reklamera produkten. Jag vänder mig nu till er i hopp om att det finns någon som vet vart man kan få tag på en ny. ***bort/mod***

Skulle verkligen uppskatta er hjälp då det är väldigt jobbigt att vara untan en enterknapp.http://imgur.com/OunlKu8

tack på förhand gott folk!

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Inaktiv

@acrion:
Jag vet väldigt lite om QS1-brytarna (inte mer än att den inte är Cherry MX-kompatibel, vad gäller keycaps), men ta ett foto utan bakgrundsbelysning (så det går att se något) så kanske någon här kan ge ett tips. Det kan ju t.ex vara så att det är stabilisatorerna ("ståltråden") som strular?

Annars: superlim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@acrion:
Jag vet väldigt lite om QS1-brytarna (inte mer än att den inte är Cherry MX-kompatibel, vad gäller keycaps), men ta ett foto utan bakgrundsbelysning (så det går att se något) så kanske någon här kan ge ett tips. Det kan ju t.ex vara så att det är stabilisatorerna ("ståltråden") som strular?

Annars: superlim?

Jag är tyvärr på jobbet just nu och kan inte knäppa en bild. Såhär ser tangenterna ut, om du tittar på knappens undersida så sitter det 4st piggar som bildar en fyrkant undertill, dessa har spruckit vilket gör att tangenten inte längre fäster.

Se bild: http://imgur.com/NqK5QWJ

Vågar inte limma då jag misstänker att det kan leda till att knappen blir seg eller fastnar helt och hållet, betydligt svårare att laga om ett större problem skulle uppstå :/

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk

Har du hittat någon lösning än? Sitter nämligen med samma problem här, känns inte bra att SS inte har ersättningsknappar till ett tangentbord som ligger strax under 1500 kronor speciellt när de är de ända som använder sig utav den typen av fästen till sina tangenter.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz