Är det här något att ha? (Steelseries Microsoft IntelliMouse EXPLORER 3.0 IE)

Permalänk

Är det här något att ha? (Steelseries Microsoft IntelliMouse EXPLORER 3.0 IE)

Älskade min Microsoftmus när jag var yngre. Hängde med länge och jag köpte två sist.
Men tyvärr gick de sönder (diverse raseriuppmuntrande spel) och har nu kört på Zowie EC1.
Dock är det en dyr mus och har tittat lite på alternativ. Sprang på detta på internet:

https://www.aliexpress.com/popular/microsoft-steelseries-mous...

Tydligen finns denna i god utsträckning i asien. Undrar dock om kvallitén är sig lik? Känslan osv.
Någon som har testat? Eller ska man våga chansa?

Permalänk
Medlem

400dpi kommer bli ganska jobbigt om du kör 1080p eller högre. Även om du ökar mushastigheten till max så kommer du märka att den hoppar över pixlar.

Permalänk
Medlem

inte för 30$, kanske om den kostade under 10$

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Intellimouse är en legendar när det kommer till pekdon, aldrig haft någon skönare modell
Dock inte värd 30$

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

@diddedraker:
"Jag chansade", dock är den billigare på e-bay (runt 20 pengar) och finns ju i trevliga kulörer!

Funkar utmärkt på kontoret, känns som en äkta IE3.0 (på kontoret, inte provat den hemma på riktiga skärmar/spel).

Angående upplösning så är det rätt enkelt att räkna ut om det "hoppar" eller inte.

Upplösningen på skärmen är runt 96 dpi, så din "skärmbredd / musmattan <400" ger om det kommer "hoppa över" pixlar eller inte.

Permalänk

Tack för alla trevliga svar.
Jag höll mig och dagen efter sänkte proshop priset på zowie ec1 med 300kr.
Blev en sådan till istället.

Sant med upplösningen, kommer säkert inte att uppskatta om den hoppar lite för mycket. Får fortsätta hålla koll på Zowie EC1 (då den kommer närmst enligt mig) och köpa upp ett lager på reorna.