Tvättade Tagentbordet, en knapp gick sönder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Tvättade Tagentbordet, en knapp gick sönder.

Tja,
Jag använde mig utav Logitechs tagent verktyg för att ta bort dem och ta bort all smuts.
När jag tog bort "Ä" knappen så flög denna ur, se bild: http://sv.tinypic.com/r/2jaeql3/9

Den går typ inte att sätta tillbaka dessutom.

Detta går knappast att få service / garanti ur va? Lite segt då jag införskaffade tagentbordet rätt nyligen, men framför allt när jag inte ens gjorde något fel utan använde verktygen som ingår för att göra rent Logitech tagentbordet.

Att inte kunna använda "ä" är rätt segt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

@Amour:
Om det bara är fjädern så borde det inte vara några problem? Hur ser det ut där tangenten ska sitta? Borde väl vara att bara lägga dit den å trycka ner tangenten?

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2009

Som killen ovanför skriver så borde det gå att sätta tillbaka den på nåt sätt.

Annars så är det bara att ta kontakt med Logitech och beskriva problemet, det finns ingen bättre kundservice än vad de har så jag är övertygad om att det kommer lösa sig på ett bra sätt.

Intel i7 5820K, GTX 1080, Acer XB270HU, 16gb DDR4, 1Tb SSD, 3Tb lagring, Noctua NH-D15, Fractal Design R4, HTC Vive osv...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flisby
Registrerad
Maj 2013

Får man fråga vad du har för tangentbord?

==CPU: I7 6700K @4.6Ghz==Mobo: Asus Maximus VIII Hero==RAM: 32Gb Corsair Vengeance Lpx==GPU: Asus strix 1080 Dc3==SSD: 1 ocz 400 m.2 @128Gb, Samsung 850 Evo @500Gb x2==PSU: EVGA Supernova G2 750+Röd/Svarta Cablemod kablar==Chassi: Phanteks Evolve ATX==Kylare: BeQuiet Dark Rock Pro 3==