Permalänk
Medlem

Utveckla webbsidor

Hej,
Jag undrar hur man ska ta betalt för sina hemsidor som man säljer om man är under 18 år?
PayPal har ju ett ålderskrav på 18 och uf företag kan man inte ansöka till förrens om en evighet.
Hur har ni gjort, om ni nu har gjort det?
Borde man kanske göra ett konto på PayPal ändå och riskera att bli påkommen.

Permalänk
Medlem

Du har ett flertal företag som hjälper frilansare med betalningar.
Dvs, du fakturerarar via ett externt företag och dom sköter hela processen med papper, skatt, moms, sociala avgifter mm.

Vet inte om de har en åldersgräns(tror inte det), men rekommenderar att du använder dessa tjänster föra tt fakturera utan företag. Om din plan var att jobba svart så kommer detta inte att fungera. Då kan dem lika gärna skicka direkt in på ditt bankkonto.

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv

Hur gammal är du?

Över 16 borde inte vara några problem. Du måste betala SKATT och MOMS oavsett hur gammal du är, om du inte har otroligt låg inkomst (då lär du inte behöva paypal heller)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mimc:

Hej,
Jag undrar hur man ska ta betalt för sina hemsidor som man säljer om man är under 18 år?
PayPal har ju ett ålderskrav på 18 och uf företag kan man inte ansöka till förrens om en evighet.
Hur har ni gjort, om ni nu har gjort det?
Borde man kanske göra ett konto på PayPal ändå och riskera att bli påkommen.

Skrivet av studiox_swe:

Hur gammal är du?

Över 16 borde inte vara några problem. Du måste betala SKATT och MOMS oavsett hur gammal du är, om du inte har otroligt låg inkomst (då lär du inte behöva paypal heller)

Har haft mitt Paypalkonto sedan jag fick bankkort, var man 13 år gammal? Aldrig haft några bekymmer.

Som inkomst behöver han ju ej skatta upp till 18-19 000 kr. Men ja, moms och skatt behöver väl man sköta i ett företag, om man nu inte öppnar hobbyverksamhet.

Men om alternativ finns för extern fakturering som en nämnde ovan, hade kunnat vara värt att åtminstone kolla på