Permalänk
Medlem

Happ. Ju längre iväg de flyttar leveransdatumet, desto mer sugen blir jag på Bragi The Headphone istället.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SvanteP:

Japp fått mail från non och datumet dom har fått är 3/3 men det är endast preliminärt. Så har hört av mig till elgiganten, inet och komplett och dom har samma datum.

Om inte datumet blir framskjutet så ska Webhallen få in Jaybird x3 under nästa vecka.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Happ. Ju längre iväg de flyttar leveransdatumet, desto mer sugen blir jag på Bragi The Headphone istället.

X3 toppar otroligt många listor i USA just nu, så skulle nog ändå vänta en vecka till

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av unknownx:

X3 toppar otroligt många listor i USA just nu, så skulle nog ändå vänta en vecka till

Sant! Samtidigt har jag precis sålt ett par trådlösa hörlurar (Sol Republic Shadow Wireless) för att nackbandet och sladdarna till hörsnäckorna störde, vilket gör mig osäker på om Jaybird X3 kommer passa mig.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk

Man kan nu köpa X3 direkt från Jaybirdsports hemsida. 129€ + 5€ i frakt. Står inget om tull eller något..
1453 SEK

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske är så att dom har något lager eller officiell retailer i europa som gör att man klarar sig. Dock känner jag att jag hellre väntar lite och får en återförsäljare i Sverige om jag får problem med lurarna eller helt enkelt inte är nöjd med dom. Lättare att skicka tillbaka då.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Jobbig väntan detta, mailade NetOnNet och de hade inget preliminärt datum i dagsläget..

Undra hur det ser ut med de andra återförsäljarna om de står fast vid sina datum.

edit*

Kollat med Webbhallen, Komplett, Netonet och Inet. Ingen kunde bekräfta deras preliminära datum och alla trodde det skulle dröja ett tag bra tag innan den fanns i lager tyvärr.

Man blir mer och mer sugen på att lägga en beställning direkt från Jaybird.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trozen:

Jobbig väntan detta, mailade NetOnNet och de hade inget preliminärt datum i dagsläget..

Undra hur det ser ut med de andra återförsäljarna om de står fast vid sina datum.

edit*

Kollat med Webbhallen, Komplett, Netonet och Inet. Ingen kunde bekräfta deras preliminära datum och alla trodde det skulle dröja ett tag bra tag innan den fanns i lager tyvärr.

Man blir mer och mer sugen på att lägga en beställning direkt från Jaybird.

Om man är intresserad av att få hörlurarna så snart som möjligt är det nog bäst att beställa direkt från Jaybird. Men då får man också ta de eventuella svårigheterna om det skulle bli några problem också!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I lager på Teknikmagasinet idag, beställde ett par direkt

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Dustin skickade ett par Jaybird X3 tidigare i dag, anländer med PostNord på måndag. Betalade 990 riksdaler för hörlurarna.

En månad tidigare än väntat - najs!

Permalänk
Medlem

Då ser jag fram emot lite utförligt skrivna omdömen senare!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Dustin skickade ett par Jaybird X3 tidigare i dag, anländer med PostNord på måndag. Betalade 990 riksdaler för hörlurarna.

En månad tidigare än väntat - najs!

Säker på att dom verkligen fått/skickat varan?
Dom har ju inte fått in på deras preliminära datum och hela tiden flyttat fram datumet.

Hade också en order på 990kr hos dom men annullerade bort den nu ikväll.
Skrev senast igår till dom och dom svarade att dom inte kunde ge mig ett datum, utan bara preliminära leveransdatum till dom

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av unknownx:

Säker på att dom verkligen fått/skickat varan?
Dom har ju inte fått in på deras preliminära datum och hela tiden flyttat fram datumet.

Hade också en order på 990kr hos dom men annullerade bort den nu ikväll.
Skrev senast igår till dom och dom svarade att dom inte kunde ge mig ett datum, utan bara preliminära leveransdatum till dom

De har skickat en leveransbekräftelse och kollinummer, samt faktura, för ett par "Jaybird X3". Så jag hoppas i alla fall att de är ett par X3 jag får

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

De har skickat en leveransbekräftelse och kollinummer, samt faktura, för ett par "Jaybird X3". Så jag hoppas i alla fall att de är ett par X3 jag får

Det hoppas jag med! I sådana fall verkar det som att de fick in ett par hörlurar som direkt skeppades till dig. För nu står det "Lagerstatus: Beräknat till vårt lager 2017-02-21".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Det hoppas jag med! I sådana fall verkar det som att de fick in ett par hörlurar som direkt skeppades till dig. För nu står det "Lagerstatus: Beräknat till vårt lager 2017-02-21".

Förmodligen fick de en mindre leverans som redan var bokat innan de nådde lagret. Teknikmagasinet och CDON har lagersaldo, det innebär att fler återförsäljare förmodligen också har fått leverans, men att de tog slut innan de hann nå lagerhyllan.

Jobbat inom elektronikbranschen och detta händer då och då

Permalänk
Medlem

Finns i lager på dustin nu. La en beställning nu under morgonen och fick leveransbesked ca 1h senare.

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd, 500 kr dyrare än mina JBL Mini Reflective, men väl värt det för min del. Att kunna bära de "runt" örorna samt att kunna spänna fast sladden längs huvudet är fantastiskt smidigt. Gillar också att "vingarna" kommer i tre olika storlekar, JBL har enbart två, och jag har väldigt små öron.

Känns mer kvalitativa och robusta än mina JBL, men samtidigt smidigare. Ljudet kändes mer engagerande är mina JBL, men hann bara lyssna en låt med X3.

Permalänk
Medlem

Nu har den anlänt från teknikmagasinet, blir att hämta ut imorgon 👍

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Efter mycket velande är jag nu återigen tillbaka till att Jaybird X3 är mer intressanta än Bragi The Headphone. Mest på grund av de nackdelar The Headphone verkar ha jämfört med Jaybird X3 (sämre ljudkvalitet, sämre batteritid och måstet att bära med plastfodralet för att kunna förvara hörlurarna någonstans).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@CROE : vilken storlek använder du på vingen och puffarna? Och kör du Foam eller Silicon?

Får verkligen inte till vingarna att passa bra, gav upp efter 1h och kör utan :-/

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Mina kom också idag. Skulle levereras efter 21 Februari men skickades 13e och kom idag 14e. Verkar hittills väldigt bra på många plan men jag undrar om jag kanske har fått ett måndagsexemplar. Det är ett konstant brus (förhållandevis tyst) i dem tyvärr dock. Någon annan som har detta?

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Mina kom också idag. Skulle levereras efter 21 Februari men skickades 13e och kom idag 14e. Verkar hittills väldigt bra på många plan men jag undrar om jag kanske har fått ett måndagsexemplar. Det är ett konstant brus (förhållandevis tyst) i dem tyvärr dock. Någon annan som har detta?

Har också massa brus, Varje gång jag t.ex pausar musiken eller om en låt får ett lågt tonläge i låten (eller hur man nu ska förklara)

Pausar jag så försvinner bruset efter ca 15 sekunder (typ att den går i inaktivt läge)

Rätt störande.

Och jag fattar verkligen inte hur vingen ska sitta.. Har jag alien öron eller hur fan ska dom sitta?
I alla beskrivningar så ser man knappt om vingen ska va lutat in mot örat eller utåt, Står heller inte om det är höger eller vänster på beskrivningarna

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av unknownx:

@CROE : vilken storlek använder du på vingen och puffarna? Och kör du Foam eller Silicon?

Får verkligen inte till vingarna att passa bra, gav upp efter 1h och kör utan :-/

Använder small på vinge o silicon. Passar perfekt för mn del.

Finns bra guider i appen på hur man ska få bästa passform.

Bruset finns ju i alla trådlösa hörlurar, anledning till att det försvinner efter en stund är för att de går i inaktivt läge, som någon sa.

Mitt enda klagomål är att volymen på rösten är alldeles för hög, får ont i öronen varje gång jag startar eller stänger av lurarna. Använder ca 20-30% volym vid musik och podcast.

Permalänk
Medlem

Verkar som att dom kommit in till alla nu förutom giganten.

Mina skickades igår från non så hoppas att jag får dom idag eller imorgon. Ska bli intressant att testa, kommer antagligen bli besviken då dessa är mina första bt lurar. Hitills har jag kört med ganska påkostade lurar och förstärkare, dock ska väl dessa främst användas som headset på jobbet för alla telefonsamtal man sitter i.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@CROE: Nu vet jag inte ifall det är jag som hör dåligt, men jag upplevde inget brus i mina förra Sol Republic Shadow Wireless.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enligt en tråd på reddit ska det absolut inte brusa vid tyst läge på X3, Dom rekommenderar att kontakta företaget.

Frågan är ju var våra återförsäljare kommer säga om detta

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av unknownx:

Enligt en tråd på reddit ska det absolut inte brusa vid tyst läge på X3, Dom rekommenderar att kontakta företaget.

Börja med att kontakta återförsäljaren och förklara problemet. Antingen ger de dig en ny vara eller hänvisar dig till Jaybird. Problemet löst!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Börja med att kontakta återförsäljaren och förklara problemet. Antingen ger de dig en ny vara eller hänvisar dig till Jaybird. Problemet löst!

Skickade iväg ett meddelande till Jaybird, Får se vad dom skriver.
Men efter att ha använt dom några timmar idag på gym bl.a så är det egentligen inte jag stör mig på längre.

Har jag inte musik på känns det ändå obekvämt o ha dom på, blir som att gå runt med fingrarna istoppade i öronen.. Så pluppar ut dom litegrann bara ur örona medans jag inte lyssnar 👍

Även märkt STOR skillnad på silikon och foam, Förstår inte ens varför dom skickar med silikonen.. 😂

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av unknownx:

Kan du länka?

Om det ej är meningen att det ska brusa så blir det nog en reklamation. Undviker gärna bruset, lägger sig bakom musiken och försämrar ljudkvaliteten något.

Annars är jag fantastiskt nöjd, 6/10, minus en poäng pga bruset och en pga att man ej kan justera volymen på röstassistenten. Åtgärdas detta är det solklart 8/10 imo.

Hade hörlurarna haft stöd för aptX hade jag lagt till en poäng, dvs 7/10 (9/10).

Permalänk
Medlem

Två trevliga omdömen på Prisjakt som gör en riktigt sugen på ett par! Dock en som säger att hans inte klarat av ymniga svettningar... vilket de borde göra.

https://m.prisjakt.nu/product/4051530/user-reviews

Visa signatur