Permalänk
Medlem

Vilken gamingstol i julklapp?

Hej! Tänkte köpa en gamingstol till pojkvännen i julklapp. Har dock verkligen noll koll på de olika märkena och modellerna.

Vilken gamingstol (helst svart) rekommenderar ni till en som är rätt lång (184-185cm) och smal kille?

Budget är ungefär allt upp till runt 2500-2600 kr.

Tack för alla tips och svar!!

Permalänk
Medlem

Budget skulle vara bra, skulle rekommenderar någon med mesh kan bli ganska varmt med läder.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

@Noob I am: Hej! Skulle kunna tänka mig lägga ut upp till runt 2500-2600 kr. Vet inte om det tar en långt? Kikat lite på inet, netoonnet etc, de verkar ligga kring det priset.
Jahaa okej! Trodde läder varianten va lite skönare!

Permalänk
Inaktiv

Titta efter DXRacer. Det är det ända märket jag kan rekommendera.
Angående läder så är det mycket skönare och mer värt än 'mesh'.

Heltäckande svart gaming-stol i läder för längre personer: (2890kr)
http://www.maxgaming.se/racing-series/dxracer/racing-gaming-c...

Men det beror ju lite på hur mycket du vill gräva i plånboken. Dom har även lite billigare stolar.

Permalänk
Medlem

Sjalv Skulle jag nog Kopt En ikea Markus, annars finns DX racer Stolarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noob I am:

Sjalv Skulle jag nog Kopt En ikea Markus, annars finns DX racer Stolarna

Skickades från m.sweclockers.com

Så f*n heller. Investera i något mer vettigt istället.
Gaming-stolar kan hålla i tiotals år och din kropp kommer att älska dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276266:

Så f*n heller. Investera i något mer vettigt istället.
Gaming-stolar kan hålla i tiotals år och din kropp kommer att älska dig!

Problemet med alla stolar I läder dxracer, Mission, samt nagon jysk Stol Som jag Har provsuttit ar att det blir sa forbaskat varmt att sitta pa en langre stund

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Skrivet av anon276266:

Titta efter DXRacer. Det är det ända märket jag kan rekommendera.
Angående läder så är det mycket skönare och mer värt än 'mesh'.

så vad är felet på T.ex AKracing? konstruktionen på DX och AK är i princip identisk så ser inte riktigt varför DX skulle vara extra bra?

Skrivet av kana2034:

@Noob I am: Hej! Skulle kunna tänka mig lägga ut upp till runt 2500-2600 kr. Vet inte om det tar en långt? Kikat lite på inet, netoonnet etc, de verkar ligga kring det priset.
Jahaa okej! Trodde läder varianten va lite skönare!

Skrivet av Noob I am:

Problemet med alla stolar I läder dxracer, Mission, samt nagon jysk Stol Som jag Har provsuttit ar att det blir sa forbaskat varmt att sitta pa en langre stund

Skickades från m.sweclockers.com

Läder eller inte läder är en ganska personlig åsikt.

vissa har inget problem med svettigt läder andra fullkommligt avskyr det och tycker bara det är kletigt att sitta i.

personligen föredrar jag tyg framför fuskläder hade det varit äkta läder javisst något svettigt även det men ofta ok men fuskläder har jag dålig erfarenhet av sen gammla fusksoffor och så vidare som börjar spricka och bli skitfula bara garantin gått ut och knappt det för att de råkat stå i solen innanför ett fönster eller nära ett element.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noob I am:

Sjalv Skulle jag nog Kopt En ikea Markus, annars finns DX racer Stolarna

Har en Markus själv och jag skulle inte rekommendera den om man har budget för att köpa en DX/AK stol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276266:

Så f*n heller. Investera i något mer vettigt istället.
Gaming-stolar kan hålla i tiotals år och din kropp kommer att älska dig!

Vilka.gaminstolar är.i så bra kvalitet så dom håller tiotals år?
Grabben har en dxracer den har totalt smulats sönder i fusklädret och ser skabbig och äcklig ut.
Skön är den inte heller eller ergonomisk.
Ska man ha nått som håller tiotals pr och som är snäll mot kroppen måste man köpa en kontorsstol som är bygg för det.
Dom är ganska dyra eller väldigt dyra nya men man kan hitta såna beggade + att dom går att meka själv med och det finns reservdelar tiotalsår

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag rekommendera en begagnad kinnarp eller något dvs bättre kontorsstol. Finns från 100 kr om man letar lite ändå upp till oändligheten. Jag köpte min för en paradis ask från ett kursat företag.
Och den slår alla gaming stolar jag testat hittills med hästläńgder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag köpte en DXracer från netonet och min kropp är svååååårt nöjd efter det köpet. Använder den stolen dagligen och mer än brukligt

denna har jag https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Avråder från att köpa konstläder, andas ingenting och börjar flagna med tiden. Köp en stol med vadderade/gel armstöd så du slipper problem med armbågarna och billigare stolar brukar få problem med att hålla sitsen i rätt höjd med tiden.

Rekommenderar en begagnad Kinnarpsstol, köpte själv en rekondad med nya dynor och klädsel för 3000kr

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

@kana2034: Köpte en http://www.maxgaming.se/formula-series/dxracer/formula-gaming... under blackfriday, jag är mer än nöjd. Ryggen känns mycket bättre nu jämfört med hur den kändes i stolen innan. Om de hjälper något så är jag 189cm och cirka 80 kilo och både svank och nackkudde sitter jätte bra! Om man kanske har känsliga mjuka golv hemma där stolen kommer köras, så kan jag även rekommendera att du kollar igenom tillbehörssidan för stolarna, de finns mjukare hjul som inte riskerar att förstöra golvet.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |