Permalänk
Medlem

Är detta lagligt? IPTV

Ja är detta lagligt? Jag tycker det låter förbra för att vara sant.

Kanaler från 20 Länder
Vi har allt, oavsett om det är Svensk TV eller Utländsk du är ute efter
1000kr för 6 månader för att få alla kanaler låter för bra för att vara sant.

***bort/mod***

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ja är detta lagligt? Jag tycker det låter förbra för att vara sant.

Kanaler från 20 Länder
Vi har allt, oavsett om det är Svensk TV eller Utländsk du är ute efter
1000kr för 6 månader för att få alla kanaler låter för bra för att vara sant.

***bort/mod***

Hmmm det där låter lite skumt , det var ju en jävla massa kanaler iaf för Sverige.

Animal Planet HD SE
Barnkanalen SE
Boomerang SE
C More First SE
C More Fotboll HD SE
C More Fotboll SE
C More Golf HD SE
C More Hits SE
C More Hockey HD SE
C More Live 1 SE
C More Live 2 SE
C More Live 3 SE
C More Live 4 SE
C More Series SE
C More Sport HD SE
C More Sport SE
C More Stars HD SE
C More Tennis SE
Cartoon Network SE
Channel 5 HD SE
Channel 9 HD SE
Discovery CH SE
Discovery Channel SE
Discovery Science SE
Discovery Showcase HD SE
Discovery World SE
Disney Channel HD SE
Disney Channel SE
Disney Junior SE
Disney XD SE
E! SE
Eurosport 1 SE
Eurosport 2 SE
Fight Sports SE
FOX SE
History HD SE
Kanal 11 SE
Kanal 5 HD SE
Kanal 5 SE
Kanal 9 SE
Kunskapskanalen SE
MTV HD SE
MTV MUSIC SE
MTV SE
Nat Geo SE
Nat Geo Wild SE
National Geographic SE
Nick Jr. SE
Nickelodeon SE
SBN International SE
SF-Kanalen SE
Sjuan SE
SVT1 HD SE
SVT2 SE
SVTB/SVT24 SE
TLC HD SE
TLC Sverige SE
Travel Channel SE
TV10 SE
TV12 SE
TV3 HD SE
TV3 SE
TV3 Sport SE
TV3 Sverige SE
TV4 Fakta SE
TV4 Fakta XL SE
TV4 Film SE
TV4 Guld SE
TV4 HD SE
TV4 Komedi SE
TV4 Sport HD SE
TV6 SE
TV8 SE
Viasat Explorer SE
Viasat Film Action SE
Viasat Film Comedy SE
Viasat Film Family SE
Viasat Film Hits SE
Viasat Film Premiere SE
Viasat Fotball SE
Viasat Fotboll HD SE
Viasat Golf SE
Viasat History SE
Viasat Hockey SE
Viasat Motor SE
Viasat Nature / Playboy SE
Viasat Nature SE
Viasat Series SE
Viasat Sport HD SE
Viasat Sport Premium SE
Viasat Sport SE
Viasat Sports SE

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Oneone ja bara den C More listan är svin dyr om man tar den från typ comhem

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

@Oneone ja bara den C More listan är svin dyr om man tar den från typ comhem

Det fins ju att man kan testa 24timmar gratis. Men frågan är ju hur de betalar C-More hehe låter lite för bra för att vara sant.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
  1. Tar bara kryptovaluta

  2. Problem med t.ex. ISP som Bahnhof löses av dem själva med att låna en uppkoppling från en "vän" typ

  3. Inga officiella återförsäljare utan vill att du ska bli det till dina vänner

  4. Anonymisering vid streaming

  5. Skriver on ATN som var en olaglig tjänst som jagades i flera år (även om det var ett "seriöst" bolag bakom)

Sedan detta

Citat:

Finns det någon fara för IPTV Kings kunder?
Nej. I Sverige är det faktiskt tillåtet att inneha pirattv hemma så länge avkodningen inte sker av kund.

Nej det är allt annat än lagligt och även om du inte åker på skit så när de blir plockade så kommer du inte få några pengar tillbaka

EDIT:

Citat:

Vår försäljning sker i Azerbaijan, som ej lyder under någon EU domstol.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Låter det för bra för att vara sant är det oftast det. Bara Viasat kostar runt 600/mån men de kanske har rabatt.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Hedersmedlem

Bara detta får mig att undra....

Citat:

Anonym Betalning

Betalning sker med Swish, där du köper Bitcoins för att slutförda din betalning. Ett mer anonymt och säkert betalsystem existerar inte i dagsläget. Vi ser aldrig namn eller uppgifter på betalaren

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Någonstans på didan står det i klartext att det är pirat-tv. Jag vet för jag har själv sneglat på denna någon månad

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Rekordmedlem

Tvpirat, de använder Protonmail, bara betalning via Bitcoin och servrar i Azerbaijan.
Det finns inte på kartan att de har avtal med respektive kanal om att sälja lagliga abonemang.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

njaaaaaa...

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Då lär dom väl streama allt olagligt ifrån någon server utan att ha tillstånd från typ C More?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

I Azerbaijan är detta lagligt eller snarare inte direkt olagligt.
När du befinner dig utanför Azerbaijan handlar det förmodligen om ett upphovsrättsbrott men vad jag vet finns det inget prejudikat. Jag skulle använda tjänsten med försiktighet.

Det finns en större tråd på Flashback: https://www.flashback.org/t2698423
Då Sweclockers regler förmodligen inte tillåter diskussioner om piratkopiering eller liknande lår denna bli låst

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

den som söker den finner..

Disclaimer
- Detta är PiratTV. Våra kanaler fungerar perfekt 98% av tiden men då och då händer det att vissa kanaler slocknar eller råkar ut för problem. Vi fixar dessa väldigt fort oftast.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Jag har iptv playlist som jag fick av farsan. Det är runt 250 kanaler och han betalar 70 euro per år. Man laddar in den på smart iptv t. ex. sen laddar man appen (smart iptv) på smart tvn och vips så tittar man på alla möjliga kanaler, viasat, cmore osv.. funkar 99% av tiden, massa porrkanaler som sänder dygnet runt med

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Jag har iptv playlist som jag fick av farsan. Det är runt 250 kanaler och han betalar 70 euro per år. Man laddar in den på smart iptv t. ex. sen laddar man appen (smart iptv) på smart tvn och vips så tittar man på alla möjliga kanaler, viasat, cmore osv.. funkar 99% av tiden, massa porrkanaler som sänder dygnet runt med

Fungerar dock bara till Samsung TV och LG. I smartIPTV anmäler man sin TV:s nätverkskorts macadress och jag köpte mitt på Ebay för 350 kr 4 månader. Tycker det är fär dyrt att han både Viasport (12 månader tvångsbindning) och C-More sport för att se ett enda lag och som kryssar mellan bolagen. Annars hade jag hellre tagit dem men funkar bra med engelska eller norska kommetatorer. Och observera att det inte är sunkig webstreaming utan rikitg IPTV.

Permalänk
Medlem

Dock så är ju frågan om tjänsten är laglig eller inte vilket borde va okey att fråga då jag gärna följer lagen och hoppas att andra gör det också.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Dock så är ju frågan om tjänsten är laglig eller inte vilket borde va okey att fråga då jag gärna följer lagen och hoppas att andra gör det också.

Vad säger ditt samvete?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Dock så är ju frågan om tjänsten är laglig eller inte vilket borde va okey att fråga då jag gärna följer lagen och hoppas att andra gör det också.

Om jag tolkar lagen rätt så om du har en hårddisk till din TV och trycker på pause så är det kanske olagligt. Den tjänsten jag har kan man sätta inspelning från EPG men det gör jag inte för inte vill man medvetet bryta mot lagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Vad säger ditt samvete?

Att detta inte är lagligt i vårat avlånga land så jag kommer nog inte skaffa det då jag vill sova gott om nätterna.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Dock så är ju frågan om tjänsten är laglig eller inte vilket borde va okey att fråga då jag gärna följer lagen och hoppas att andra gör det också.

Skrivet av Mange75:

Vad säger ditt samvete?

Sa Inte någon nylig Dom att streaming var lagligt? Ingen avkodning sker I Sverigeu. Var väl nån sån där site man streamar filmer från som var ok eftersom man inte lagrar eller avkodar. Så just nu är detta inte olagligt skulle jag tro. Men som jag skrev tidigare så står det på deras forum att det är piratTV.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Jag testade för nån vecka sen med KODI. Funkar fint, hysteriskt många kanaler, över 5000. Och nej, det är inte lagligt, pirat-TV så det visslar om det. Står någonstans på sidan eller i deras forum.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt är det inte olagligt om du inte sparar det permanent eller distribuerar det vidare. Om det sen är moralistk ok är väl en annan fråga. Sett till i synnerhet hur miserabelt dåligt CMore Play stundtals fungerar trots högt pris så kan man väl fundera på vad som eg är mest omoraliskt, ta betalt för en tjänst utan att leverera den eller att köpa den på ett tveksamt sätt...

Permalänk
Medlem

Straffbart eller ej så är det uppenbart moraliskt förkastligt. Jämfört med vanligt piratande är detta värre imo då man betalar till en mellanhand med vinstintresse.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §7 (piratkopiering)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...