Kommande MMORPG/survival/Kingdom Management Chronicles of Elyria

Permalänk

Kommande MMORPG/survival/Kingdom Management Chronicles of Elyria

Ett kommande MMORPG som verkar väldigt intressant är Chronicles of Elyria av Soulbound Studios. Detär ett RPG som minst sagt är väldigt unikt i jämförelse med andra MMORPGs, det är nämnligen inte bara ett rpg utan även Kingdom-Management-spel och Survival. Spelet ser riktigt snyggt ut för att vara Pre-Alpha.

Lite Pre-Alpha videos
https://www.youtube.com/watch?v=cawwR8n875s
https://www.youtube.com/watch?v=Pb1JcO645BA
https://www.youtube.com/watch?v=sCa5MZ5oy0s

Koncept:

Det finns alltså möjlighet att styra NPCs, crafta och bygga.
Man skapar sin egen story i spelet genom att välja olika roller som t.ex jägare, köpman, bonde, lönnmördare osv. Dessutom finns titlar du kan få som Kung, Duke, Count, och Baron. Det kommer vara möjligt att störta kungar för att själv ta titeln och makten.
Med dessa titlar äger man mark/städer, bestämmer lagar, bygger och styr NPCs. Konflikter mellan mark, resurser och titlar kommer vara en stor del av spelet. Varje server innehåller 3-5 Kingdoms, 32 Dukes, 1000 Counts, varje county innehåller massa städer, och bosättningar där man kan vara Baron eller borgmästare.
Det kommer vara möjligt att köpa mark och bygga upp städer för folk som inte besitter titlar men det kommer förmodligen vara något som kräver många spelare och en del speltid.
PVP är möjligt överallt men om man dödar andra spelare KAN det ge konsekvenser

Utvecklarna försöker göra spelet så realistiskt som möjligt och dina handlingar i spelet kommer påverka din karaktär och storyn. T.ex om man väljer att spela som smed kommer du automatiskt bli muskulös genom att arbeta. Du kommer få valet att tillhöra en familj i spelet, så som jag har uppfattat det kan familjer vara väldigt stora, typ som en klan. Man kommer även kunna gifta sig med både NPCs och andra spelare. Med sin fru/man kommer man kunna avla barn med.
Ens karaktär kommer att åldras i spelet, 1 år motsvarar en livstid, när du dör av ålder är du permanent död och din själ kommer gå vidare till något av ditt barn. Om du inte har ett barn kan du välja att skapa en ny föräldralös karaktär som din själ blir en del av. Den nya bäraren av själen ärver en del av skillsen hos den tidigare bäraren. Om man dör genom att bli ihjälslagen av någon dör du inte permanent utan kommer till liv igen.

OPC-funktionen är en funktion som innebär att när du har loggat ut så stannar din karaktär i spelet som en Offline Player Character. Du kommer kunna välja inlärda beteenden som din karaktär ska ha när du är utloggad. Som köpman kan alltså andra spelare fortfarande handla av dig när du är utloggad.

Tyvär tror jag inte att Solbound Studios kommer leverera allt dem utlovar fram till december 2017. Utan viss fördröjning får man nog räkna med även om det finns mycket som talar för att man kommit en lång bit på vägen.
Det som fasinerar mig utöver självaste idén till spelet är utvecklarnas och communityns engagemang till spelet. Owner / technical director av soulbound studios Jeremy Walsh startade projektet för 2 år sedan genom att investera det ur egen ficka. Han sålde familjens mark och använde pengar från hans företag för att finansiera spelet.
Soullbound studios kommer använda sig av 3 game engines. Man har nyligen slutit avtal med Imporable för att använda sig av deras engine SpatialOS för att spara tid. Nu kommer Soulbound fortsätta fokusera på deras egna engine Soulborn engine. Dom kommer även använda sig av Unreal Engine 4 vilket också kommer spara enormt med tid.
Jag tycker iaf att det är ett spel som definitivt är värt att sponsra. Även om kickstartern stängdes 31 juni
(man fick in $1,361,435 på 30 dagar) så kan man fortfarande förhandsboka alpha, betan och sista releasen.

Det här spelet förtjänar all uppmärksamhet det kan få, registrera er och gå med i communityn om ni är intresserade. Förhandspbokning av spel kostar cirka 300kr och det kommer bli högre pris vid release. Själv kommer jag nu gå in och bidra med ett köp av betan då det lätt är värt det för mig.

https://chroniclesofelyria.com/account/register
Friend code: B136D2

Vad tycker ni om konceptet ?
Tror ni att det spelet kommer släppas? Blir det i så fall ett lyckat släpp?
Hade ni kunnat tänka er att bidra till spelet?