Permalänk
Medlem

Telia säljer ComHem

Japp då var det dags, Telia säljer ComHem men vad det betyder får tiden utvisa!?

http://www.comhem.se/index.asp?item_id=11547&expand=11602&New...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

det jag hoppas på är att hastigheten iallafall kommer att höjas till minst 2,5 mbit.

Permalänk

mmm jag undrar om de tänker byta system nu....

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

mmm kan undra om priset kommer att öka med? eller om det blir att man får betala för hur mycket man surfar eller laddar ner... vilket jag verkligen inte hoppas...

Permalänk
Medlem

Hur kommer nätet se ut egentligen efter försäljningen? Kommer de nya ägarna bygga ett nytt nät - eller kommer de använda Telias befintliga kabel-tv Internet nät, som det ser ut idag?

Permalänk
Avstängd

dom kommer lägga ner.

Visa signatur

"efter regnet kommer solsken"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan80
dom kommer lägga ner.

Köpa comhem för 2 miljarder och sen lägga ner? Smart

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walleman
Hur kommer nätet se ut egentligen efter försäljningen? Kommer de nya ägarna bygga ett nytt nät - eller kommer de använda Telias befintliga kabel-tv Internet nät, som det ser ut idag?

Kabelnätet ägs av comhem och övergår därmed till nya ägaren...

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Nog har Telia en F-kontakt med i spelet....

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Jag ska nog köpa upp telia imorgon.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel att man försöker maximera vinsten

Visa signatur

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Permalänk
Medlem

Comhem ska väl inte läggas ner? Hoppas att dom minskar ner priserna och höjer bandbredden!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur comhem kommer göra? Eller är det bara vänta nån vecka och se? Hoppas dom lägger ner eller höjer hastigheten rejält!
Om dom lägger ner kanske dom kan skaffa bbb till min lägenhet istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne89
Någon som vet hur comhem kommer göra? Eller är det bara vänta nån vecka och se? Hoppas dom lägger ner eller höjer hastigheten rejält!
Om dom lägger ner kanske dom kan skaffa bbb till min lägenhet istället

Om dom lägger ner kanske du inte får nått internet alls =(.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mson
Om dom lägger ner kanske du inte får nått internet alls =(.

Ingen fara..Sitter inte ens på comhem..sitter på adsl...Men men..Mitthem har ett kontrakt med comhem så de kan inte byta leverantör..Om comhem lägger ner så kanske de fattar att de ska byta till bbb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne89
Ingen fara..Sitter inte ens på comhem..sitter på adsl...Men men..Mitthem har ett kontrakt med comhem så de kan inte byta leverantör..Om comhem lägger ner så kanske de fattar att de ska byta till bbb

MittHem kan säga upp kontraktet och byta leverantör... Men jag tror inte dom är villiga att lägga några miljoner på installation av ett TP nät i alla sina hus. Kabelnäts uppgraderingen som behövdes för att kunna ha Comhems internet stod telia/comhem för Dvs det vart gratis för mitthem

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Jaha..Hehe okej..Så ni tror inte att dom skaffar nytt bredband om comhem lägger ner? Faan..Då hoppas jag väl på att dom höjer hastigheten och inte lägger ner istället Vad är det störst chans att dom gör? Höja farten/ Lägga ner eller inte ändra någonting? Eller är det störst chans att dom gör nått annat eller?

Permalänk

Höjer priset och sänker bandbredden

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne89
Jaha..Hehe okej..Så ni tror inte att dom skaffar nytt bredband om comhem lägger ner? Faan..Då hoppas jag väl på att dom höjer hastigheten och inte lägger ner istället Vad är det störst chans att dom gör? Höja farten/ Lägga ner eller inte ändra någonting? Eller är det störst chans att dom gör nått annat eller?

Du behöver verkligen inte oroa dig för att dom lägger ner

Inte tror jag att du behöver oroa dig för att det blir några fartökningar heller (för samma pris)... Däremot är det väl inte otroligt om dom lanserar en snabbare tjänst för ett högre pris.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Okej..Men men..Höjer dom till typ 2mbit/s iaf och höjer priset med 50:- så är de ju inga problem

Permalänk
Medlem

Hehe det var skoj!! Att många tror att när telia försvinner som ägare till comhem så sjunker hastigheten & priset höjs... hur kommer det sig?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag tror ju typ tvärtom Att hastigheten höjs och priset sänks..Jag hoppas på det iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne89
Jag tror ju typ tvärtom Att hastigheten höjs och priset sänks..Jag hoppas på det iaf

Iofs. har jag inte ComHem som ISP längre men jag hoppas på det med, att dem tar sitt förnuft till fånga & höjer hastigheten.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Hehe okej...Men en fråga..ISP..Vad betyder det?

Permalänk
Medlem

ISP= Internet Service Provider om jag inte misstar mig, rätta mig om jag har fel...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Hur hög hastighet går det att få med comhems teknik? jag känner en som äger en grävfirma som gräver ner kabel för tele2 mm. han sa att upp till 1 mbit är inga problem men sedan krävs lite fler uppgraderingar (dyra). så 2.5mbit blir nog svår i alla fall om man får tro på hans kunnskap...

Visa signatur

I'm my own god - I do as I please

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
ISP= Internet Service Provider om jag inte misstar mig, rätta mig om jag har fel...

Okej.. Du sa ju att du skulle byta ISP..Betyder det helt enkelt att du ska byta leverantör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burner
Hur hög hastighet går det att få med comhems teknik? jag känner en som äger en grävfirma som gräver ner kabel för tele2 mm. han sa att upp till 1 mbit är inga problem men sedan krävs lite fler uppgraderingar (dyra). så 2.5mbit blir nog svår i alla fall om man får tro på hans kunnskap...

För ett bra tag sedan fick comhem nått "fel". Alla som hade comhem kunde tanka i ca 400-500kb/s. Det höll ju inte i sig så länge, kanske nån dag eller nått..men ändå..Jag tror absolut inte det är nått problem att höja till 2.5mbit..Men det är ju bara vad jag tror

Permalänk
Medlem

Har för mig att "kablarna" skulle klara av 10 - 50 Mbit/s Downstream och 5 - 10 mbit/s Upstream.. (Läste nån stans kan vara betydligt mer eller mindre rätta mig någon) Men modemen klarar "bara" 10 Mbit/s.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne89
Okej.. Du sa ju att du skulle byta ISP..Betyder det helt enkelt att du ska byta leverantör?

Nej i min förra bostad hade jag ComHem som ISP, nu i min nya bostad har jag BBB som ISP

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless