Watch Dogs 2 Start-up error "The memory could not be read"

Permalänk

Watch Dogs 2 Start-up error "The memory could not be read"

Hej, en polare köpte Watch Dogs 2 till mig och när jag hade installerat klart spelet så får jag en error som jag inte kan hitta någon lösning på, på google. Så, jag hoppas någon här ute på Sweclockers är kunniga och skulle veta vad problemet är.

Screenshot: http://i.imgur.com/35DfY0l.png

Error'n kommer upp 10-20 sek efter jag startar, jag kommer inte in i någon meny utan är fast i start bilden i början. Jag har alla mina drivers uppdaterade.

Specs:

GPU - Asus Geforce GTX 760 2048 Mb
CPU - i7-6700K 4,0Ghz Quad-Core
Moderkort - Asus Z170-A
Ram - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX Black
Och min 1 TB HDD

Tack i förhand //Viktor

Permalänk
Medlem

Kan kanske vara för lite Vram på grafikkortet? Tror spelet kräver mer än 2gb, när jag kör (iförsig på max settings) så tar den 5gb+ vram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vild:

Kan kanske vara för lite Vram på grafikkortet? Tror spelet kräver mer än 2gb, när jag kör (iförsig på max settings) så tar den 5gb+ vram.

Nej. Minimumkravet är GTX 660 med 2GB grafikminne så det borde inte vara det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

kör han överklockat nåt? testa köra stock borde ju räcka den riggen. och testa verify integrity cache kanske nån fil som är knas..

haha och kör med pirat version också aja baja