Steam inom Familjen? Ska gå, hur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2007

Steam inom Familjen? Ska gå, hur?

Hej, har en grabb på 10 år som har ett steamkonto med en hel del spel som jag har bekostat. Skulle själv vilja kunna ta del och spela en del av dessa på min egen dator.
Vet att det på något sätt ska gå att han delar ut sina spel till andra i familjen med egna steamkonton. Även min andra två barn börjar komma upp i åldern då de använder sig av datorer. Känns väldigt onödigt att behöva köpa alla spel en gång till.

Hur gör man? Är TOTAL novis på detta med steam, men visst ska alla i samma familj kunna ha varsitt steam konto och dela spelen mellan varandra på något sätt?

// Andreas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Aug 2005
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

det går att komma åt allt från ett konto på ett annat konto. problemet ligger bara i att du inte kan spela ett spel från varje konto samtidigt. så även om du delar du kontot kan bara ett spel åt gången användas. utöver det mins jag att det var lite halvsvårt att få igång det hela

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Xark:

Hej, har en grabb på 10 år som har ett steamkonto med en hel del spel som jag har bekostat. Skulle själv vilja kunna ta del och spela en del av dessa på min egen dator.
Vet att det på något sätt ska gå att han delar ut sina spel till andra i familjen med egna steamkonton. Även min andra två barn börjar komma upp i åldern då de använder sig av datorer. Känns väldigt onödigt att behöva köpa alla spel en gång till.

Hur gör man? Är TOTAL novis på detta med steam, men visst ska alla i samma familj kunna ha varsitt steam konto och dela spelen mellan varandra på något sätt?

// Andreas

http://store.steampowered.com/promotion/familysharing

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vikbolandet
Registrerad
Dec 2015

Är själv i samma sits, har löst det halvdant genom att ha ett privat konto och ett "gemensamt familjekonto", problemet med det gemensamma är om vi vill spela samtidigt, går om man sätter sig i offline men det är allt annat än smidigt. Tar också gärna emot tips på hur man smidigast löser en familjs spelbehov (att inte kunna spela samma spel samtidigt är funkis, men att inte kunna dela ett konto är mindre roligt).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011
  1. Logga ut din familjemedlem.

2. Logga in dig själv på familjemedlemens dator.

3. Auktorisera datorn i inställningar.

4. Logga ut dig själv.

5. Logga in din familjemedlem och titta i biblioteket.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2007

ok, ska testa lite sedan se om jag kan få igång det - försökt förut utan att lyckas men får de det ett nytt försök. Tack för länkar och tips.