Steam spel vill inte öppnas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Steam spel vill inte öppnas

Hej idag upptäckte jag att steam spel ibland inte vill öppnas. Jag upptäckte det först med the witcher 3, det var så att jag inte alls kunde öppna the witcher 3. Låt mig förklara lite bättre. När jag öppnar ett spel från steam så startar spelet och går som det ska, men sedan slängs jag ut till windows skärmen. Spelet finns då fortfarande kvar i aktivitetsfältet men när jag klickar på det blir skärmen återigen svart och jag slängs tillbaka till windows skärmen. Ibland funkar det men oftast inte. :C

Detta är väldigt irriterande och skulle verkligen uppskatta lite hjälp!

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Jag råkade ut för samma sak (i Witcher 3) och tydligen var det någon uppdatering för inte så länge sedan. Har du moddat? Då behövde man ta bort en fil (kan leta reda på tråden igen) som hade med det hela att göra samt att det fungerade mycket dåligt med moddar. I mitt fall hittade jag en ledtråd om vcredist och installerade om det från nedladdningsmappen:

xxxx:\SteamLibrary\steamapps\common\The Witcher 3\_CommonRedist

vcredist -> 2013 -> vcredist_x64 (för min del)

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T