Permalänk

@Nivity: Funderar faktiskt på att köpa en g403 nu, då cdon har 20% rea + att jag har återbäring så jag skulle kunna få den för 395kr inkl frakt. Vet dock inte om jag skulle tycka om formen, den ser ut att vara ganska olik mx518 som jag använt under hela min gaming karriär i princip (7+år). "Roccat Kone Pure Owl Eye" ser ut att vara lite mer i stil med mx518 men den vore betydligt mycket dyrare 690kr + frakt samt att den är nästan 20gram lättare än mx518. Riktigt dilemma detta.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem

@VillhaÜberPC:
Bara att köpa en mx518 från ebay, kostar inte mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VillhaÜberPC:

@Nivity: Funderar faktiskt på att köpa en g403 nu, då cdon har 20% rea + att jag har återbäring så jag skulle kunna få den för 395kr inkl frakt. Vet dock inte om jag skulle tycka om formen, den ser ut att vara ganska olik mx518 som jag använt under hela min gaming karriär i princip (7+år). "Roccat Kone Pure Owl Eye" ser ut att vara lite mer i stil med mx518 men den vore betydligt mycket dyrare 690kr + frakt samt att den är nästan 20gram lättare än mx518. Riktigt dilemma detta.

Roccat Kone är ganska liten också. Helt klart en utav mina favoriter dock.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av VillhaÜberPC:

@Nivity: Funderar faktiskt på att köpa en g403 nu, då cdon har 20% rea + att jag har återbäring så jag skulle kunna få den för 395kr inkl frakt. Vet dock inte om jag skulle tycka om formen, den ser ut att vara ganska olik mx518 som jag använt under hela min gaming karriär i princip (7+år). "Roccat Kone Pure Owl Eye" ser ut att vara lite mer i stil med mx518 men den vore betydligt mycket dyrare 690kr + frakt samt att den är nästan 20gram lättare än mx518. Riktigt dilemma detta.

G403 är närmare mx518 än vad kone är sett till storleken och även höjden.
G403 dock kortare än MX518/g400

Tog fram min G400 och tog 3 bilder för jämföra dom 3.
Ska man tvunget ha formen från Mx518 ska man köpa G400 v2 som är utan prediction (V1 har prediction som MX518), betydligt bättre än att köpa Mx518.

Permalänk
Inaktiv

Enda nackdelarna med MX518 är väl att den har 125Hz polling rate som max samt mouse prediction.
G502 är ett solitt alternativ om man vill ha en ersättare idag.

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Roccat Kone är ganska liten också. Helt klart en utav mina favoriter dock.

Skrivet av Nivity:

G403 är närmare mx518 än vad kone är sett till storleken och även höjden.
G403 dock kortare än MX518/g400

Tog fram min G400 och tog 3 bilder för jämföra dom 3.
Ska man tvunget ha formen från Mx518 ska man köpa G400 v2 som är utan prediction (V1 har prediction som MX518), betydligt bättre än att köpa Mx518.
https://i.imgur.com/paQSbka.pnghttps://i.imgur.com/umRBHDz.pnghttps://i.imgur.com/Av8pzK9.png

Mycket svårt val det här, vette fan vad man skall göra.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk

Ni som kör MX518, har ni med haft problem med att sidoknapparna ej fungerar? Har genom åren fått bråka enormt mycket med att knapparna slutar fungera efter en tid eller inte fungerar alls. Detta var enda anledningen till att jag bytte mus. Min fungerar fortfarande fysiskt, strulet sitter i drivrutiner/windows.

Permalänk

@Glasnokrazt: Det är inget som jag någonsin har haft problem med i alla fall.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Skrivet av anon12433:

Enda nackdelarna med MX518 är väl att den har 125Hz polling rate som max samt mouse prediction.
G502 är ett solitt alternativ om man vill ha en ersättare idag.

Går det att kringgå dessa punkter? Läst att man kan hacka USB drivrutiner för att tvinga fram högre Hz, men musen kanske inte kan leverera mer än så? Mouse prediction? Går det att stänga av?

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Går det att kringgå dessa punkter? Läst att man kan hacka USB drivrutiner för att tvinga fram högre Hz, men musen kanske inte kan leverera mer än så? Mouse prediction? Går det att stänga av?

Ja det går att tweaka usb port hz även på w10 nu.
Prediction kan du inte stänga av.

Därför man ska köpa G400 V2 istället som är samma mus fast bättre sensor utan prediction samt har 1000hz default (om jag minns rätt)

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Ja det går att tweaka usb port hz även på w10 nu.
Prediction kan du inte stänga av.

Därför man ska köpa G400 V2 istället som är samma mus fast bättre sensor utan prediction samt har 1000hz default (om jag minns rätt)

Tack!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!