Ny platta, verifiera google konto

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Ny platta, verifiera google konto

Precis varit och köpt en Samsung Galaxy Tab A nu och har ett rätt stort problem.
Startade upp den för första gången och loggar in på mitt WiFi, går vidare till nästa steg då får jag upp;
"Verifiera ditt konto, Enheten har återställts, Fortsätt genom att logga in med ditt google konto som är synkroniserat med enheten sedan tidigare"
Då detta är första gången jag bootar upp surfplattan så har jag inget konto som är synkat med denna sen tidigare.

Försöker jag logga in med mitt egna google-konto som jag använder på min PC och mobil så får jag detta som svar;
"Logga in med ett av ägarkontona på enheten"

Har jag fått en platta som någon lämnat tillbaka eller vad är grejjen? Kan ju inte använda den alls nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av TobbeG92:

Precis varit och köpt en Samsung Galaxy Tab A nu och har ett rätt stort problem.
Startade upp den för första gången och loggar in på mitt WiFi, går vidare till nästa steg då får jag upp;
"Verifiera ditt konto, Enheten har återställts, Fortsätt genom att logga in med ditt google konto som är synkroniserat med enheten sedan tidigare"
Då detta är första gången jag bootar upp surfplattan så har jag inget konto som är synkat med denna sen tidigare.

Försöker jag logga in med mitt egna google-konto som jag använder på min PC och mobil så får jag detta som svar;
"Logga in med ett av ägarkontona på enheten"

Har jag fått en platta som någon lämnat tillbaka eller vad är grejjen? Kan ju inte använda den alls nu.

Ser ut som att någon annan använt före och lämnat tillbaka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av janne:

Ser ut som att någon annan använt före och lämnat tillbaka.

Japp. Det var nog så. Ringde samsungs support och dem bad mig lämna tillbaka den till återförsäljaren
På den butiken så sa dem att dem inte tar emot returer men visst fan gjorde dem det iaf...Det va den sista dem hade i den butiken också, så fick dra vidare till nästa butik för att få en likadan.. Men nu fungerar den som den ska iaf..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Android har numera en funktion likt Apples fond My iPhone iCloud lås, du kommer inte förbi det.

Plattan är begagnad.

Skickades från m.sweclockers.com