Program/hårdvara för att "programmera" en informationsskärm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Program/hårdvara för att "programmera" en informationsskärm?

Vet någon något slags program som gör att man kan få en skärm att visa saker som väder, klocka, temperatur m.m?

Dator: i7-7700k @ 4.3GHz, 16GB DDR4 3000Mhz RAM, 250GB SSD, 2TB HDD, MSI GeForce GTX 1060 3GB, be quiet! prue rock och GIGABYTE Z270X-Ultra Gaming med Windows 10 PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

Yr.No har API för javascript, php och filer i XML till min vetskap. Bygg ett skal för det i C#.

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
AzireVPN - Felkod40

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

@freddyfresh:
Är du ute efter att göra programeringen själv?
Om inte är nog en vanlig billig surfplatta det enklaste.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

@FrazzorXx byggde en "banderoll" till min arbetsplats på vår informationsskärm som körs via en vanlig tunn klient i ett skåp, typ... 10-15 meter bort (HDMI). Banderollen är bara en text som har en fördefinierad bredd (jag körde bredden av texten + bredden av skärmen, då hamnar texten utanför och slutar rulla när den lämnat skärmen).

Ovanpå det integrerade jag den i en databas med en sida så du kan styra den remote och tidsbegränsa meddelanden per datum och klockslag. Samt att den varje (20:e) minut uppdaterade vädret som rullade förbi en gång.

Det är absolut möjligt att göra, men jag har dessvärre inte tiden eller resurserna att lägga dem på ett gratisarbete dessvärre.
Skaffa ett API i vilket språk som helst, bygg en hemsida, då är du klar. Ingen programmering utom att du konfigurerar filerna bara.

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
AzireVPN - Felkod40