AMD Radeon R7 M265 2 gb dedikerat vram

Permalänk
Medlem

AMD Radeon R7 M265 2 gb dedikerat vram

Hej.
Har en Azer Aspire E5-551G-T1FH (köpt på inet vinter 15/16)
Amd quad core processor A10-7300 med turbo CORE Technology <3,20Ghz.
AMD Radeon R7 M265 2 gb dedikerat vram.
8gb DDR3 L Minne
8gb SSd+1tb Hybrid HDD

När jag köpte den så stod det att den skulle vara en kraftfull dator för hemmabruk, underhållning & spel. Har väldigt lite erfarenhet av PC-spel utan har hållit mig till ps3, wii & samsung tab. Vi ska snart på en resa & då ska datorn med så jag tänkte köpa ngr spel.
Gillar fps som call of duty , battlefield osv, men även sportsspel ex. fifa, pro soccer evolution

Min fråga är: kommer de spelen att funka med denna datorn? Isf vilka? Gärna konkreta svar på spel i första hand fps. Även om man är på semester så an man behöva skjuta på saker...

Har försökt att läsa mig fram till svar men det är som grekiska för mig

Väldigt tacksam för svar!!

Permalänk
Medlem

1280*720 lär fungera hjälpligt i de flesta spelen, de överdrev rätt rejält om de beskrev den som kraftfull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Hedersmedlem

Ett tips är att aldrig lyssna på beskrivningen som återförsäljaren ger av datorn, de överdriver grovt i 90% av fallen. Gör din egen research istället. Ett M265 är definitivt inte "kraftfullt för spel".

Permalänk
Medlem

Tack för era svar 😊 vad menas me "fungera hjälpligt" i de flesta spel? Är det ens ngn idé att testa med ex battlefield eller cod? Går det att byta grafikkort på en laptop?

Permalänk
Medlem

Jag menade att spelen går att köra, dock med låga inställningar och troligen låg FPS typ 20-30 att räkna med snarare än 60. Vissa spel fungerar såklart bättre men de nyaste krävande får datorn det jobbigt med.

Brukar hjälpa att ha låga förväntningar och bara hitta de inställningar man kan leva med på budget, som i allt annat.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold