vilken färg har comando knappar

Permalänk
Medlem

vilken färg har comando knappar

hej
undrar om någon vet vilken färg som knapparna har?
jag håller på med en websida på fler ställen kan man välja ett alternativ och när man har gjort ett val. Då byter jag färg till en annan färg och det förra valet skulle då gå till backa till original färgen
därför är jag intresserad av att veta vilken färg de har
MVH

Permalänk
Medlem

Vilka knappar? Din fråga är extremt luddig och oklar, du säger inte om du syftar på fysiska knappar eller virtuella, vilket program eller mjukvara det gäller etc.

Har du något bild som kan underlätta för folk att förstår vad du menar?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

jag menar en sådan knapp
<button type="button" onclick="GetButton13()"> ON </button>
en strandad knapp på en websida skriven i html kord

Permalänk
Medlem

Fortfarande, vad för knappar på vilken webbsida menar du? Comando? Vad är det för webbsida? Länk? Eller menar du vad ett element har för färgkod? Eller... va?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jost1:

jag menar en sådan knapp
<button type="button" onclick="GetButton13()"> ON </button>
en strandad knapp på en websida skriven i html kord

Du menar så att det ser ut som en oklickad länk eller? Isf styr det av inställningarna hos klienten

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jost1:

jag menar en sådan knapp
<button type="button" onclick="GetButton13()"> ON </button>
en strandad knapp på en websida skriven i html kord

Som standard brukar funktionsknappar vara ljust gråa, se på citera/svara-knapparna här i forumet. Nu kanske du vill ha den exakta färgen i RGB typ #D3D3D3 (211,211,211), men..

Lägger man in <button type="button" value="button">Button</button> i ett textdokument och sparar som html så får du en knapp liknande typen som finns här på sidan när du öppnar dokumentet i t ex IE11 eller Chrome.

Dock så styr webbläsaren själv den exakta tonen av grå, så knappen kommer inte att se likadan ut i både IE11 och Chrome, utan den kommer troligen att vara svagt ljusare i Chrome. Och troligen en annan nyans ändå i Firefox.

Så därför kommer det att bli svårt att återgå till originalfärgen på annat sätt än att du inte ger den någon färg alls. Alternativt att du sätter en egen färg ursprungligen och återgår till den. Kör du CSS eller något kan du nog sätta den hur du vill.

Jag är dock noob på detta så jag överlåter till andra att ta över assistansen här. Hoppas bara jag förstått det hela rätt och inte virrat iväg det ännu mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Som standard brukar funktionsknappar vara ljust gråa, se på citera/svara-knapparna här i forumet. Nu kanske du vill ha den exakta färgen i RGB typ #D3D3D3 (211,211,211), men..

Lägger man in <button type="button" value="button">Button</button> i ett textdokument och sparar som html så får du en knapp liknande typen som finns här på sidan när du öppnar dokumentet i t ex IE11 eller Chrome.

Dock så styr webbläsaren själv den exakta tonen av grå, så knappen kommer inte att se likadan ut i både IE11 och Chrome, utan den kommer troligen att vara svagt ljusare i Chrome. Och troligen en annan nyans ändå i Firefox.

Så därför kommer det att bli svårt att återgå till originalfärgen på annat sätt än att du inte ger den någon färg alls. Alternativt att du sätter en egen färg ursprungligen och återgår till den. Kör du CSS eller något kan du nog sätta den hur du vill.

Jag är dock noob på detta så jag överlåter till andra att ta över assistansen här. Hoppas bara jag förstått det hela rätt och inte virrat iväg det ännu mer.

Jag tackar för hjälpen. Jag lärde mig mycket på ditt inlägg. Jag vistelse inte att den ändra sig effer vilken webbläsare man har. Ska fundera ett hur jag löser problemet utan att ha tittat på färgen så tro jag att den ligger närmare en vad jag har lyckas med.
Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com