Telefonnummer eller epost-adress till Electronic Arts support? Deras login ignorerar App Authenticator...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Telefonnummer eller epost-adress till Electronic Arts support? Deras login ignorerar App Authenticator...

Jag har "App Authenticator" valt för extra säkerhet i EA-Login, och när den ber om sex-siffrig kod från "Google Authenticator" på min mobil så avfärdar deras hemsida varje kod jag skriver in, trots att den fortfarande gäller. När jag går till EA:s hemsida för support hamnar jag i en fråge-loop där jag klickar "Contact Us", "Manage Account", och sedan ombes skriva in en till sexsiffrig kod, som EA:s hemsida självfallet inte accepterar.

Hur ska jag kunna kontakta dom? Jag startade en "ticket" med deras support-chat och chatrutan sade bara "Stay here and someone will be in contact with you shortly" eller nåt sånt, och jag lät det fönstret vara öppet och aktivt i två timmar utan att någon nånsin började chatta.

Hur kan jag ringa eller direkt kontakta EA?

M/B: GIGABYTE GA-790XTA-UD4
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X
RAM: 12 Gb PC3-12800 DDR3 RAM
HD: Samsung 830 256Gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Arnkell:

Jag har "App Authenticator" valt för extra säkerhet i EA-Login, och när den ber om sex-siffrig kod från "Google Authenticator" på min mobil så avfärdar deras hemsida varje kod jag skriver in, trots att den fortfarande gäller. När jag går till EA:s hemsida för support hamnar jag i en fråge-loop där jag klickar "Contact Us", "Manage Account", och sedan ombes skriva in en till sexsiffrig kod, som EA:s hemsida självfallet inte accepterar.

Hur ska jag kunna kontakta dom? Jag startade en "ticket" med deras support-chat och chatrutan sade bara "Stay here and someone will be in contact with you shortly" eller nåt sånt, och jag lät det fönstret vara öppet och aktivt i två timmar utan att någon nånsin började chatta.

Hur kan jag ringa eller direkt kontakta EA?

"Ring EA Support
Om du hellre vill ringa oss kan du göra det vardagar mellan 12 och 21.
Telefon: 08 44 68 00 04"

Taget ifrån http://www2.ea.com/se/kontakta.

CPU: i7 4790K @4.5 GHz * CPUkylare: Phanteks PH-TC14PE * Moderkort: MSI Z97-S02 * Ram: Adata 32GB cl9 (4x8) * Grafikkort: Sapphire tri-x fury * Nätaggregat: EVGA Supernova G2 1300W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Tack. Jag klickade på "Contact us" och skickades till detta helvete till Flash-driven sida: https://help.ea.com/en/help/account/linking-your-origin-accou...

M/B: GIGABYTE GA-790XTA-UD4
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X
RAM: 12 Gb PC3-12800 DDR3 RAM
HD: Samsung 830 256Gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Dec 2011

@Arnkell: Ingen fara, lycka till med ditt problem.

CPU: i7 4790K @4.5 GHz * CPUkylare: Phanteks PH-TC14PE * Moderkort: MSI Z97-S02 * Ram: Adata 32GB cl9 (4x8) * Grafikkort: Sapphire tri-x fury * Nätaggregat: EVGA Supernova G2 1300W