Permalänk
Medlem

Hori T.A.C.4 till PS4

Tja,

köpte detta set med tangentbord och mus till PS4 men blev väldigt besviken på musen.

Den har ju känslighetsinställning men när man gör snabba rörelser med musen så hänger den inte med, det rör sig, men det går långsammare, väldigt mycket långsammare.
Precis som med dom tidiga PC-mössen med laser sensor.
Tänkte först att det var underlagets mönster ( soffbordet i trä ) så jag testade en neoprene musmatta, men det blev ingen skillnad.

Såg att en del bytt ut musen till en PC mus, med vad jag antar ett högre DPI värde för att åtgärda problemet.

Logitechs G402 Hyperion Fury verkar ha samma knappuppsättning som setets mus, så förhoppningsvis funkar den.
Det som skiljer från en vanlig mus är 2 pekfinger knappar, varav den ena ska vara PS4 knappen fyrkant, som inte finns på setets tangentbord.

Men innan jag köper G402:an, kanske någon har en lösning på problemet eller tips på en mus som funkar?

Permalänk
Medlem

@w4t3rb0y:
Har inte forskat i om just dina problem du upplever går att förbättra men tyvärr tror jag att produkten i sig inte är värst mycket bättre än vad du upplever.
Baserar det på min egna efterforskning gjord bland de alternativ som finns för liknande produkter då jag nyligen införskaffade mig en XIM 4 vilket jag ändå känner mig nöjd med. Självklart har även den begränsningar samt även spelen i sig sätter stopp för hur snabba rörelser som tillåts. Vissa spel fungerar bättre än andra. BF1 är ett spel jag tycker fungerar helt OK. Destiny fungerar också men tillåter inte alls lika snabba rörelser.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |