Letar efter schemaläggningsprogram

Permalänk
Medlem

Letar efter schemaläggningsprogram

Hej!

Hittade ingen vettig plats att lägga denna tråden på så provar här.

Har börjat ny tjänst på jobbet och fått uppgifter där jag ska planera mina kollegors arbetstid.
I dagsläget har man använt Outlook + en delad mailbox för att planera in 9 medarbetare i denna kalendern.
I kalendern har man markerat varje medarbetare med olika kategorier för att specificera vilken arbetsuppgift de har den dagen.

Resultatet blir kluddigt och nu när vi blir två medarbetare till så kommer detta inte att fungera mycket längre. Det blir oöverskådligt och man kan inte se vem som är vem tillslut

Jag letar efter någon typ av program/add-on/vad som helst som kan sköta denna funktion i ett snyggare och mer funktionellt sätt än Outlook-kalendern kan.
De fördelar som Outlook har är att jag kan boka in möten osv via kalendern och mina kollegor kan också titta i kalendern utan att ha något extra program. Så det hade ju varit en fördel om det går att koppla det mot exchange på något sätt.

Någon som har några ideér?

Permalänk
Medlem

Inte provat själv utan bara hört talas som när en fd kollega började där. Kanske lite av att ta en stridsvagn till ett knivslagsmål men ändå...
http://www.quinyx.com/se/product/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Inte provat själv utan bara hört talas som när en fd kollega började där. Kanske lite av att ta en stridsvagn till ett knivslagsmål men ändå...
http://www.quinyx.com/se/product/

Skickades från m.sweclockers.com

Helt klart intressant!

Som du säger så verkar ju programmet ha en massa andra features som egentligen inte är intressanta.
Men ska titta efter och se om det är något att ha.

Tack!

Permalänk

@Hanzooon: Jag kan rekommendera Timeplan, vi använder det på jobbet (jobbar inom vården som IT-admin) och det uppskattas tydligen väldigt mycket av lönepersonalen och schemaläggarna som annars verkar väldigt stressade.
Vet inte riktigt vad det kostar men det verkar vara väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanzooon:

Hej!

Hittade ingen vettig plats att lägga denna tråden på så provar här.

Har börjat ny tjänst på jobbet och fått uppgifter där jag ska planera mina kollegors arbetstid.
I dagsläget har man använt Outlook + en delad mailbox för att planera in 9 medarbetare i denna kalendern.
I kalendern har man markerat varje medarbetare med olika kategorier för att specificera vilken arbetsuppgift de har den dagen.

Resultatet blir kluddigt och nu när vi blir två medarbetare till så kommer detta inte att fungera mycket längre. Det blir oöverskådligt och man kan inte se vem som är vem tillslut

Jag letar efter någon typ av program/add-on/vad som helst som kan sköta denna funktion i ett snyggare och mer funktionellt sätt än Outlook-kalendern kan.
De fördelar som Outlook har är att jag kan boka in möten osv via kalendern och mina kollegor kan också titta i kalendern utan att ha något extra program. Så det hade ju varit en fördel om det går att koppla det mot exchange på något sätt.

Någon som har några ideér?

Titta på teams?

https://support.office.com/en-ie/article/microsoft-teams-for-...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200