Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Hur gör man en bra Dator Setup? Tips

Hej funderade på hur man gör en bra Dator Setup. Är inte nöjd med den jag har nu. Har några frågor och vill gärna få bra tips på hur man ska göra för att få en bra Setup.

1) Ska jag förbättra min nuvarande Setup dvs behålla mitt skrivbord som jag har nu, min kontorsstol eller är det mer lönt att köpa nytt? Tror egentligen jag mest är missnöjd med min Setup för att jag inte har så bra ordning och har fixat det så bra och det är nog därför jag är missnöjd.

2) VArt fixcar man LED lampor som folk har på sina setups? Var brukar folk på Sweclockers köpa relativt billiga och bra LED lampor?

3) Hur ska man göra för att få plats med allt på skrivbordet då det är väldigt trångt?

4) Länka gärna era Setups så jag kan få inspiration

5) Räknas det som ny Setup om man har kvar samma skrivbord och kontorsstol?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Led lampor handlar folk på olika ställen Ikea, Classe och Kjell har du kan alltid börja kika där om du hittar någonting du gillar.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Om du vill ha synpunkter på din setup så underlättar det om du postar en bild eller två
LED-slingor finns att köpa på bl.a. IKEA men om man vill komma undan ännu billigare går det alltid att beställa hem från Kina.

Det finns en tråd där folk lägger upp bilder på sina skrivbord och där man kan diskutera varandras setup: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1094288-bilder-pa-ditt-...

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Ta även en titt i swec galleri och få inspiration.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

1. Svårt att svara på eftersom vi inte vet hur din setup ser ut ?
2. Jula har billiga LED-strips http://www.jula.se/search/?query=led-strip&area=products&f.ca... vet dock inget om kvalitén
3. Köpa ett nytt ? Om du har datorn på skrivbordet ta ner den ?
4. bärplockaren länkade SweC galleri, finns mycket inspiration där samt skrivbordstråden som ågren länkade
5. Ny setup ? Tror att det är ganska objektivt om det är en ny setup eller ej