Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Dator laggar när jag rör musen

Igår byggde jag ihop min nya dator och sen dess så har ett problem uppstått med min mus. När jag rör musen så laggar datorn och ljudet i hörlurarna knastrar. Aldrig upplevt detta tidigare på min gamla dator, någon som vet vad som är fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Har du installerat om datorn, gått igenom och uppdaterat dina drivrutiner, sett över så du inte har okända enheter i enhetshanteraren och kastat ett öga i loggboken efter systemfel/varningar som kan vara relaterade?

Musen sitter via USB-kontakt? Är det speciella program du installerat till musen?

Det är ju väldigt bra om du beskriver vad du gjort för att felsöka istället för att det fungerade på din gamla dator

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Har bara testat att byta usb till musen, men kör med en annan mus och det funkar som vanligt. Kan det vara fel på musen då eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av ic4ndy:

Har bara testat att byta usb till musen, men kör med en annan mus och det funkar som vanligt. Kan det vara fel på musen då eller?

Nej, inte nödvändigtvis... dom där frågorna jag hade är relevanta, hur ser det ut med dom?

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T