MSI visar AM4-moderkort för AMD Ryzen

Permalänk
Melding Plague

MSI visar AM4-moderkort för AMD Ryzen

Inför den stundande lanseringen av AMD Ryzen passar MSI på att visa två AM4-moderkort, varav den ena är en toppmodell vid namn X370 Xpower Gaming Titanium.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

wow.. vilka otroligt fula moderkort.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad moderkorten till Ryzen kommer att kosta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Ett givet köp, får se vilket moderkort det nu blir. För min del lägger jag gärna på någon extra krona i moderkortet för att få en bra sådan och slippa strul.

Alternativt Intel så är både processorerna och moderkorten svindyra nät man kommer upp i denna klass, så det blir skoj att se hur mycket mer för pengarna man får vid Amd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

wow.. vilka otroligt fula moderkort.

I alla fall det kortet Jonas håller i är riktigt fult. Hoppas att ASUS kort håller bättre klass

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag vill se lite mITX!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Hoppas på recensioner av processorerna snart så man kan ta ställning på riktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant detta, har aldrig haft en CPU från AMD, men det kanske blir ändring på det nu. Finns det någon uppskattning på släppdatum som jag missat? Törstar efter att uppgradera min i5-2500K, men Kaby känns inte riktigt som släppet jag väntat på och Cannonlake känns lite för avlägset idag.
Ifall inte Ryzen överpresterar Kaby, borde jag kanske bara uppgradera till en prissänkt i5-6600K så länge? Tanken var att ha relativ topp-prestanda i dagens spel samt vara lika framtidssäker som jag varit med min nuvarande CPU.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Dem kan väl visa upp hur allt ser ut hur mycket dem vill! vi andra vill se prestandatester m.m!

Permalänk
Skrivet av Orici:

wow.. vilka otroligt fula moderkort.

Olika typer för olika stilar, vi kommer givetvis få vanliga svarta tråkiga moderkort med alla nödvändiga funktioner med

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Ska bli intressant att se vad moderkorten till Ryzen kommer att kosta.

Moderkort priser är väl ganska balanserade, oavsett sockel eller processor tillverkare

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bloodstainer:

Moderkort priser är väl ganska balanserade, oavsett sockel eller processor tillverkare

Ryzen SR7 motsvarar förhoppningsvis Socket 2011-3 och det är rejäla priser på dessa moderkort, vi vill såklart se andra priser och allt pekar på detta.
https://www.inet.se/kategori/838/socket-2011-3

Nu har dessa moderkort ofta 8 platser för ram och raidstöd, raid behöver i.o.fs vanliga användare också ha. 8 ramminnesplatser är bra om nu moderkortet stöder mer än 64GB. (4st 16GB)

Permalänk

Gillar att även mittenklass segmentet får M.2! Helt rätt, SSDs för alla!
Men är lite fundersam över att se USB type C och VGA på samma moderkort, känns som att det hade varit mer populärt att bara kasta in 2 extra USB 3.0 portar

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Ryzen SR7 motsvarar förhoppningsvis Socket 2011-3 och det är rejäla priser på dessa moderkort, vi vill såklart se andra priser och allt pekar på detta.
https://www.inet.se/kategori/838/socket-2011-3

Det jag menade, var att för mainstream segment LGA 1155, 1150, 1151 så har inte priser varit så annorlunda, desamma med AMDs liknande. Och det är inte helt rättvist att jämföra de med LGA 2011, dessa moderkort och processorer har vuxit fram i ett vakuum utan konkurrens mot intel, därav många av de sjuka priserna.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd

Ser trevliga ut och får se vad det blir men lutar mot nån Msi modell när jag kört mer av dom än Asus då det helt enkelt var mindre med strul med Msi brädorna jag haft mot Asus och gigabyte med för den delen och i övrigt skiter jag i utseende och sitter inte och tittar på moderkortet och funderar på hur det definierar mig som person och är spec som vrm, portar, kylning, jag kollar och msi brukar leverera trevliga modeller i alla segment

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Gillar att SATA 6 Gbps är att anses som "traditionella" numera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

AM4 ser inte så annorlunda ut mot tidigare socklar Men kul AMD kör vidare med pinnar på cpu:n (intels lösning är något känsligare).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Jag vill se lite mITX!

Amd bekräfrade precis i en video att det kommer mini ITX för Ryzen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

AMD Ryssen, sweet

Raijzen*

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Ska bli intressant detta, har aldrig haft en CPU från AMD, men det kanske blir ändring på det nu. Finns det någon uppskattning på släppdatum som jag missat? Törstar efter att uppgradera min i5-2500K, men Kaby känns inte riktigt som släppet jag väntat på och Cannonlake känns lite för avlägset idag.
Ifall inte Ryzen överpresterar Kaby, borde jag kanske bara uppgradera till en prissänkt i5-6600K så länge? Tanken var att ha relativ topp-prestanda i dagens spel samt vara lika framtidssäker som jag varit med min nuvarande CPU.

Enklast (läs billigast) är nog att behålla vad du har och stoppa i en i5-6600K eller liknande.
Slå sen till när Ryzen vuxit till sig (rett ut dom barnsjukdomar som alltid följer med en ny arkitektur), tänker då mest på moderkorts revisioner och bios som ju alltid sker med nya produkter.

Lämpligt framåt hösten/jultid = egen julklapp

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Bengt-Arne:

Enklast (läs billigast) är nog att behålla vad du har och stoppa i en i5-6600K eller liknande.
Slå sen till när Ryzen vuxit till sig (rett ut dom barnsjukdomar som alltid följer med en ny arkitektur), tänker då mest på moderkorts revisioner och bios som ju alltid sker med nya produkter.

Lämpligt framåt hösten/jultid = egen julklapp

Synd att den inte lär passa i hans moderkort bara...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Synd att den inte lär passa i hans moderkort bara...

OK! Var ju inget som jag kollade närmare då han själv nämnde tanken.

@Viggin
i5-6600K som du tänkte dig passar inte i ditt MK, men du tänkte kanske även byta ut det?

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

AM4 ser inte så annorlunda ut mot tidigare socklar Men kul AMD kör vidare med pinnar på cpu:n (intels lösning är något känsligare).

intels lösning är något känsligare är lite som att säga hitler var lite dum för den är rent av riktigt kass när stiften i sockeln är överkänsliga och jag väljer pinnar över intels lösning alla dagar i veckan och håller med om det var ett bra val sen infästning till cpu kylningen har amd haft bättre lösning då intels orginalkylare typ går att ta av en gång ibland 2 om man har tur så är pinnarna paj för det är plast pluttar med tålighets faktor 0 ...dock + i kanten till intel på ljudnivån på orginal kylare

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

OK! Var ju inget som jag kollade närmare då han själv nämnde tanken.

@Viggin
i5-6600K som du tänkte dig passar inte i ditt MK, men du tänkte kanske även byta ut det?

Jadå, CPU, MB och minnen står på inköpslistan. Vill jag byta ut dem senare så kan jag bara slänga in dem i lilltjejens burk, så de lär ju iaf inte gå till spillo. Trist dock, hade hoppats så på mer än det här :/

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Jadå, CPU, MB och minnen står på inköpslistan. Vill jag byta ut dem senare så kan jag bara slänga in dem i lilltjejens burk, så de lär ju iaf inte gå till spillo. Trist dock, hade hoppats så på mer än det här :/

<OT>
Ett tips, lova inte lilltjejen att uppdatera! Utan gör det när tillfället finns.

Jag lovade lillgrabben en gång.
Hade allt uppe och testkörde utanför burken, monterade det sen i burken och upptäckte att moderkortet inte startade.
Det hände en torsdagskväll och han skulle komma på fredagen, så han fick min burk. Det var ju lovat...

Oavsett så var han mäkta stolt och glad över det han fick
</OT>

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

AMD Ryssen och Ryssen moderkort xD

Ska bli intressant att se när fler Ryzen kort kommer ut, väntar på tester

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

<OT>
Ett tips, lova inte lilltjejen att uppdatera! Utan gör det när tillfället finns.

Jag lovade lillgrabben en gång.
Hade allt uppe och testkörde utanför burken, monterade det sen i burken och upptäckte att moderkortet inte startade.
Det hände en torsdagskväll och han skulle komma på fredagen, så han fick min burk. Det var ju lovat...

Oavsett så var han mäkta stolt och glad över det han fick
</OT>

Haha, bra råd, ska hålla det i minnet

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB