Ska Sverige gå ur EU - Rösta här

Permalänk
Avstängd

Ska Sverige gå ur EU - Rösta här

Vi har nu ett Brexit på halsen men än så länge vet ingen vad som kommer ske i slutändan och hur Englands ekonomi kommer bli efter detta. Men är lite nyfiken vad ni tycker Sverige ska göra?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Var är pollen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Var är pollen?

Ha inte så bråttom....

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

En nordisk union hade väl vart att föredra, men vill de övriga skandinaviska länderna ha nåt att göra med våra briljanta politiker?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag är även för ett självständigt Norrland, så norrland får behålla alla naturreserver själva utan stockholm ska sno skiten, sedan kan vi ju sälja el till stockholm istället än köpa tillbaka elen man producerar från Stockholm.

Men ett utträde från EU är hela norrland för i princip redan sedan vi gick med i EU 95 hade norrland fått bestämma så hade vi aldrig varit med i denna överstatliga byråkratin.

Har inget problem vissa pass när jag reser utanför EU så har inte det heller om man skulle resa inom EU.

Och handelsavtalet är så förbannad dåligt i EU att länderna får inte ens bestämma själv vilka länder man ska ha frihandelsavtal med utan måste gå igenom EU utan EU så skulle ett land kunna ha fler länder handla med fritt hela EU länderna som idag + massa andra marknaden.

Förstår inte poängen där länderna inte får ens bestämma själv vilka de vill ha och göra med, utan EU så kan man ju tomt även skaffa handelsavtal med kina skulle vara nice för elektronik, men så länge man är med i EU så är det bryssel som bestämmer vilka länder som ska ha handelsavtal med och inte medlemsstaten själv.

Det är ju inte liksom att länderna är utvecklingsstörda och inte förstår hur man kan driva ett land, man kan lätt skaffa handelsavtal och delar med länder gemensam utan ha EU inblandad, EU sitter bara där ta massa stålar, för göra grejer som länder kan göra gratis själv utan EU. Tycker bara EU sätter hinder för ländernas eget tänkande. De ska bara sitta tyst tills det blir ombedd och tala.

Vi har ju också Nordiska Rådet, där man ha polissamarbete, bosättningar, arbete, sjukvården är gratis etc med sjukförsäkringskort från försäkringskassan. Nordiska rådet har redan det bästa delarna som EU har inkluderad och det hade vi långt innan vi ens gick med i EU.

Känns ju bara pinsamt betala medlemsavgift för Nordiska rådet + EU + massa annat skit

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk
Medlem

EU blev tyvärr aldrig et det skulle vara. Men människor är så, de flesta arbetar för sina egna interesser, och stärk lobby, med sina pengar gör ej nytta heller.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Fenix:

En nordisk union hade väl vart att föredra, men vill de övriga skandinaviska länderna ha nåt att göra med våra briljanta politiker?

Vi lär väl ha nya politiker i det läge att en Nordisk Union på allvar skulle vara på tapeten?

Och hur ska vi göra med skottarna? De är ju sugna på att hänga på oss, så fort de kommer loss från Gammelfarmor England.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold7 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Vi har nu ett Brexit på halsen men än så länge vet ingen vad som kommer ske i slutändan och hur Englands ekonomi kommer bli efter detta. Men är lite nyfiken vad ni tycker Sverige ska göra?

Du glömde island de är också med i norden

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB

Permalänk
Medlem

TS kunde lika gärna frågat om Sverige ska ingå union med Putin istället.

Jag vill själv att Skåne ska vara en del av Danmark istället, vi har mer intressen åt det hållet och lär vara mer värdesatta i ett litet land där vi ligger alldeles intill huvudstaden. Speciellt nu när det här har förvandlats till en jävla koloni och en politisk soptipp för alla obekväma konsekvenser av den efterblivna rikspolitiken. Men i dessa tider är det ytterst farligt att förespråka separatism. Det leder bara till splittring som vår gode granne Putler gärna utnyttjar. Söndra och härska.

EU och Europa har problem, men inget blir bättre av att gå iväg och sura för sig själv. Det är bättre att vi försöker fixa skiten tillsammans. För trots allt så har Europa i stort sett gemensamma intressen och ett intresse av att hålla ihop.

Jag är för en nordisk federalstat oavsett allt annat.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Självklart ska vi vara med i EU tycker jag. 70% av vår export är inom EU och vi ser det som självklart att kunna söka jobb var vi vill inom EU utan massa krångel. Att kunna köpa och sälja grejer utan krångliga tullar är också skönt. Dessutom är det bra när EU tar våra politiker i örat när vi hittar på konstiga egna lagar som inte följer EU-lagarna. Jag ser EU som en försäkring mot att de enskilda länderna ska hitta på alltför stora dumheter. EU är också världens största ekonomi vilket är dumt att ställa sig utanför.

Men framförallt tror jag EU-samarbetet är bra för freden i Europa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UMJ:

Du glömde island de är också med i norden

Jag tog inte med Island även om de tillhör norden. Jag tror att Island mår bäst av att vara lite ensamma där borta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EU ska pyssla med fri rörlighet för tjänster, varor, personer och kapital. Thats it.
Det har gått lite längre än så tyvärr. Min förhoppning är att de backar bandet till ursprungsidén.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Självklart ska vi vara med i EU tycker jag. 70% av vår export är inom EU och vi ser det som självklart att kunna söka jobb var vi vill inom EU utan massa krångel. Att kunna köpa och sälja grejer utan krångliga tullar är också skönt. Dessutom är det bra när EU tar våra politiker i örat när vi hittar på konstiga egna lagar som inte följer EU-lagarna. Jag ser EU som en försäkring mot att de enskilda länderna ska hitta på alltför stora dumheter. EU är också världens största ekonomi vilket är dumt att ställa sig utanför.

Det kan ju länderna komma överens om själv man behöver inget EU för det, utan EU så hade ju Sverige kunna komma överens om arbetsrörelse och frihandelsavtal med enskilda länder som de själv anser sig vilja samarbeta med, man behöver inte EU till säga till oss vilka vi ska behöva samarbeta med, varför betala för något man kan få gratis utan EU.

Och kollade du senaste prognosen för fjolåret så sjönk våran export rejält.

När UK lämnar EU de kan ju skaffa frihandelsavtal med alla länder utanför EU privat, men däremot kan de inte skaffa ett handelavtal med Sverige då Sverige är förbjudet ingå handelsavtal självständigt utan måste gå igenom EU.

Man behöver inte EU för ha ett handelavtal med alla världens länder, med EU så får man bara ha handelsavtal med det länder som EU säger åt oss att vi får ha.

Europa har varit ganska fredad emellan sig, Europa är nog snarare hotet mot kommande Europakrig, alldes för många konflikter ju fler länder som går med i EU ju svårare är det komma överens.

Europa länder har mest varit hotad av Ryssland och andra nationer utanför EU. Så tror inte så mycket på Europa har varit bra för freden i Europa, sedan att Europa håller på böta massa länder som vägra acceptera grejer när det blir överkörda av röster, skapar också bara konflikter.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Dessutom är det bra när EU tar våra politiker i örat när vi hittar på konstiga egna lagar som inte följer EU-lagarna. Jag ser EU som en försäkring mot att de enskilda länderna ska hitta på alltför stora dumheter. EU är också världens största ekonomi vilket är dumt att ställa sig utanför.

Problemet är väl också åt andra hållet, att vi måste följa vissa lagar som de hittar på i EU och inte alls passar oss.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har grannarna i Skandinavien nånsin sagt att de vill skapa union med Sverige?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

De flesta nordiska länder ser Sverige som ett problem, Danmark, Norge, Findland anser ju Sverige som ett skräckexempel nu för tiden så skulle inte tro att de skulle villa ha en union med Sverige.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Har aldrig kommit upp på tapeten men jag tror att Sverige skulle må bättre av det. Har dessutom varit en union tidigare fast kanske inte av fri vilja för alla.
Vi får kollegor som pratar liknande språk (utom finnarna då)
Våra länder ser snarlika ut när man tänker på arbetsmarknad, miljö och annat. Idag ska vi ha samma lagar som Italien och andra länder som har ett helt annat tänk.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag tycker nog överlag att EU samarbetet är bra eftersom det som sagt främjar fred.

Det må kosta en slant men pengarna hamnar i demokratiska länder som ofta anlitar svenska företag, tänker främst på motorvägsbyggen utomlands där Skanska varit med och byggt mycket.

Vill vi spara så kan vi snarare skrota SIDA. Vågar hävda att majoriteten av pengarna hamnar i smutsiga fickor.

I övrigt anser jag att vi bör stärka gränserna trots att vi är med i EU, det bör hela EU göra. Möjligheten att röra sig helt fritt medför att bovar, tiggare och flyktingar kommer dit dom inte hör hemma, för att inte tala om den svenska 15 åringen som stack ner till Syrien utan att bli stoppad.

Hade vi haft fungerande tullar där tulltjänstemän ställer frågor typ "varför reser en helsvensk 15 årig tjej med ett gäng helskäggiga barbarer" så hade hon nog inte kommit så långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

De flesta nordiska länder ser Sverige som ett problem, Danmark, Norge, Findland anser ju Sverige som ett skräckexempel nu för tiden så skulle inte tro att de skulle villa ha en union med Sverige.

Precis. Då borde inte alternativ #3 finnas.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Precis. Då borde inte alternativ #3 finnas.

Däremot behöver vi ingen union med norden då nordiska rådet, har fri rörlighet, fribosättning, vi har rätt jobba i länderna, och vi har även rätt till sjukvård, så behövs ingen direkt union varje nordisk land betalar en årlig avgift till Nordiska rådet.

Vi har ju även samarbete inom flera olika områden, däremot skulle jag inte tro något nordisk land skulle vill förvandla nordiska rådet till likna EU där man sätter käppar i julet för länder skaffa frihandelsavtal med andra länder, och massa annat skit och vi inför inte nordiska lagar i grundlagarna så Nordiska lagar går före nationens egna lagar, och nordiska rådet tar inte bort makten från länderna.

utan de har bara frihandel, fri rörlighet, bosättningar etc och det hade vi även innan vi gick med i EU.

Vi hade också polissamarbete innan vi gick med i EU.

Däremot har vi inte frihandel med Norge vi har fortfarande importavgifter från Norge för Norge är bara en del av EU men inte fullständigt medlem vilket gör att EU har förbjudit ha handelsavtal utanför EU och därmed förlorade vi även i Nordiska delen.

Vi hade dock ingen tull mellan Sverige och Norge innan EU då fanns det inget som förbjud Sverige ha handel med nordiska länder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ytterligare en tråd där man får tillfället att skylla på 'de andra' och förklara vilka idioter 'de' är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Självklart inte.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Tycker vi skall vara kvar, men kanske se över saker som den fria rörligheten. Den bör kanske istället knytas till att man har fri rörlighet så länge man exempelvis kan försörja sig. Om man inte kan detta så bör personens hemland stå för att ta hand om personen. Säg en svensk som drar till Tyskland. Hans pengar tar slut och han har inget jobb. Då bör rimligen inte Tyskland belastas för det utan Sverige. Annars blir det svårt för länder att planera då det helt plötsligt kan komma folk som man måste ta hand om.
Man kan tycka vad man vill om tiggeri. Men folk som rest hit ifrån tex Rumänien visar på detta. De har skapat kostnader för Sverige som Sverige orimlighet borde stå för. Kostnader för att hemresan osv borde Rumänien stå för. Problemet är ju dock just hur man i Rumänien tar hand om dessa människor och hur illa de har det. Så något ansvar tar de tydligen inte självmant. Kanske så att EU får gå in och ersätta länders kostnader i sådana här situationer och sedan i sin tur höra avgifterna för Rumänien för att kompensera och för att stimulera dem att lösa problemen de har i sitt land istället för att blunda för dem och se att folk sticker som en lösning.

Överlag måste EU bli bättre på att fördela ansvar och utgifter.

Fri rörlighet har fått dåligt rykte. Det kan vara något jättebra, men var inte tänkt som en lösning för att kunna blunda för problem i respektive land.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

EU låter bra och ser väldigt bra ut på papperet men sanningen är långt ifrån, jag vill definitivt se att sverige går åt rätt håll igen och ett av dem stegen är att lämna EU.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Inaktiv

Jag är en stor förespråkare av EU, men när vi har såna dårar som vi har på Rosenbad så inser jag att vi ej klarar av det. På samma sätt är jag en förespråkare av skjutvapen, lite som i Usa, men när man läser i tidningen att folk de attackerar ambulanspersonal med raketer och gatustenar så inser jag att det är bra som det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

TS kunde lika gärna frågat om Sverige ska ingå union med Putin istället.

Jag vill själv att Skåne ska vara en del av Danmark istället, vi har mer intressen åt det hållet och lär vara mer värdesatta i ett litet land där vi ligger alldeles intill huvudstaden. Speciellt nu när det här har förvandlats till en jävla koloni och en politisk soptipp för alla obekväma konsekvenser av den efterblivna rikspolitiken. Men i dessa tider är det ytterst farligt att förespråka separatism. Det leder bara till splittring som vår gode granne Putler gärna utnyttjar. Söndra och härska.

EU och Europa har problem, men inget blir bättre av att gå iväg och sura för sig själv. Det är bättre att vi försöker fixa skiten tillsammans. För trots allt så har Europa i stort sett gemensamma intressen och ett intresse av att hålla ihop.

Jag är för en nordisk federalstat oavsett allt annat.

Jag vill att Småland går ur Sverige

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Det kan ju länderna komma överens om själv man behöver inget EU för det, utan EU så hade ju Sverige kunna komma överens om arbetsrörelse och frihandelsavtal med enskilda länder som de själv anser sig vilja samarbeta med, man behöver inte EU till säga till oss vilka vi ska behöva samarbeta med, varför betala för något man kan få gratis utan EU.

Och kollade du senaste prognosen för fjolåret så sjönk våran export rejält.

När UK lämnar EU de kan ju skaffa frihandelsavtal med alla länder utanför EU privat, men däremot kan de inte skaffa ett handelavtal med Sverige då Sverige är förbjudet ingå handelsavtal självständigt utan måste gå igenom EU.

Man behöver inte EU för ha ett handelavtal med alla världens länder, med EU så får man bara ha handelsavtal med det länder som EU säger åt oss att vi får ha.

Europa har varit ganska fredad emellan sig, Europa är nog snarare hotet mot kommande Europakrig, alldes för många konflikter ju fler länder som går med i EU ju svårare är det komma överens.

Europa länder har mest varit hotad av Ryssland och andra nationer utanför EU. Så tror inte så mycket på Europa har varit bra för freden i Europa, sedan att Europa håller på böta massa länder som vägra acceptera grejer när det blir överkörda av röster, skapar också bara konflikter.

Gemensamma handelszoner är just gemensamma. Då måste alla som vill vara med sätta sig ner och komma överens om vilka regler som ska gälla. Det är i grunden vad EU är, inte så mycket annat. Att länder skulle komma överens bilateralt innebär att man inte har någon handelszon. Då skulle alla länder (som du säger) ha egna regler och bestämmelser sinsemellan och då skulle det bli väldigt tydligt hur mild EUs byråkrati är i jämförelse.

Storbritannien har det nog väldigt svårt just nu, då de på ett eller annat sätt måste ingå ett handelsavtal med EU. Det mest sannolika är att det kommer att bli något som liknar det tidigare, dvs med avgifter för att få tillgång till den gemensamma marknaden, men att de förlorar allt inflytande över, och representation i, EU.

Det mest felaktiga du skriver är ändå att Europas historia är en av fred, och att EU skulle vara ett hot mot det. EU grundades FÖR ATT länka de stora europeiska ekonomierna med varandra och för att göra krig svårare. Europas historia ÄR INTE en av fred. Förutom världskrigen (som du väl ändå känner till?) så har Europas historia präglats av konflikt och krig ända sedan statsbildningar uppstod. De 70+ år av relativ fred som vi har haft nu är något helt nytt, och historiker kallar det också för "den nya freden", för att DET HAR ALDRIG HÄNT TIDIGARE. Det är inte bara EUs förtjänst, men EU har helt säkert bidragit till stabilitet och fred i Europa. Det är alltid rätt att kritisera EU där det behöver kritiseras i sak, men att tro på ett europeiskt samarbete är att tro på fred.

Det sista stycket håller inte ihop vare sig språkligt eller logiskt, du kanske vill försöka omformulera det?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit emot EU, såg absolut inga fördelar med det.
Oavsett vem som vinner valet så ser jag gärna att vi går ur EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

EU blev tyvärr aldrig et det skulle vara.

EU blev vad det skulle vara för längesedan, en handelsunion. Men som vanligt är ingen någonsin nöjd, och politikerna såg ett prestige projekt, med möjlighet till god löneutveckling, och EU har expanderat långt utanför ramarna för vad det skulle bli, och har i dag blivit tyskarnas mest lyckade sätt för att ta över Europa. Trist nog verkar det inte längre somom man vill ha skiten, men det är ju så dags att komma på det när man redan äger det mesta...

Skrivet av ronnylov:

Självklart ska vi vara med i EU tycker jag. 70% av vår export är inom EU och vi ser det som självklart att kunna söka jobb var vi vill inom EU utan massa krångel. Att kunna köpa och sälja grejer utan krångliga tullar är också skönt.

Fast frihandelsavtal och avtal för arbete i annat land har vi haft långt innan EU. Det är inte i sig ett problem.

Men hela debatten är meningslös. Det är inskrivet i Svensk grundlag att Sverige ska vara med i EU. Det är en rätt stor apparat som ska till för att ändra Svensk grundlag så att vi kan gå ur EU, och så länge politikerna ser en chans att vara med och fiska pengar ur köttgrytorna när jobben på hemma plan svalnat, så kommer det inte bli något med det. Så EU ska vara helt bankrutt, innan det blir aktuellt med ett utträde för svensk del.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Skulle väl kunna kalla mig för EU-skeptiker.

Hade röstat för utträde vid folkomsröstning, speciellt under förutsättningarna att en nordisk union skulle ta dess plats.

Sedan är ju en stor faktor vad andra länder gör. Nu går britterna ut ur EU. Följer Frankrike i samma spår? Nederländerna? Tappar EU sådana länder samtidigt som typ Turkiet och sådant skit söker inträde så vill jag inte att Sverige är del av det.