Gammalt spel funkar ej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2014

Gammalt spel funkar ej

Tjena, köpte precis ett av mina barndomsspel den tredje vågen. Men nu efter att jag installerat spelet så kommer bara en admin pop up upp och efter så händer ingenting!
Någon som vet hur jag ska göra för att köra spelet?
Har windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

kompatibilitetsläge

Skrivet av Davidsson99:

Tjena, köpte precis ett av mina barndomsspel den tredje vågen. Men nu efter att jag installerat spelet så kommer bara en admin pop up upp och efter så händer ingenting!
Någon som vet hur jag ska göra för att köra spelet?
Har windows 10

Du lär behöva aktivera kompatiblitetsläge för windows 98 för att det ska gå igång. högerklicka på programikonen (inte genvägen) ochsök under egenskaper/avancerat där finns in flik kompatibilitetsläge aktivera och välj windows 98.

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2014

@Den_Samme: Funkar ändå inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

vad säger popupen?

Skrivet av Davidsson99:

@Den_Samme: Funkar ändå inte

testa att köra programmet som admin om det inte funkar testa att låta windows söka efter kompatibilitets problem. Om inget av det funkar så testa att ladda ner en "virtual machine" för windows 98.

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2007

Vilket spel?
Edit:
Jag tänkte lite fel. Du skrev ju det där. Har du hittat några patch till det. T.ex någon som gör det kompatibelt med xp? Det står att det släpptes 2003 på prisjakt.
Edit:
Såg att FZ testade det på xp. testa det i kompatilitits läge.
Med tanke på betyget kan det vara så illa att du behöver köra en gammal windows installation, att ingen lagt tid på att få det att fungera i nyare os.

CPU: i7 3770k@4,50Ghz MB Z77X-D3H RAM: 16GB@2133mhz (10-12-11-27 2T)
GPU: 980Ti@1404,8 HDD: 4st MLC 1st TLC and 2st HDD for random: FD-PSU-TS2B-800W. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Via to Z-2300 for VOIP. http://valid.x86.fr/nf1u3d https://www.techpowerup.com/gpuz/gxryb