Hjälp mig hitta rätt spel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017

Hjälp mig hitta rätt spel!

Tjena tjena, jag har vart en gamer sedan ung ålder men från jag vart 18 till 20 nu så har spelandet tagit stryk. Now i'm back, och jag behöver hjälp med är att hitta ett spel för mig. Ska försöka förklara vad jag letar efter!

Jag har kollat på spel som Squad/Arma för jag gillar realism men jag gillar även spel som Foxhole, EVE online ,Heros and generals, spel där man har ett större sammanhang (MMO) där man spelar för sin unit/clan/land whatever för ett långsiktigt syfte där territorium / resurser / politiskt inflytande spelar roll.

Det jag letar efter är ett spel med ekonomi/krig/möjlighet till att bygga någolunda kanske och har ett litet eller större sammanhang i en framtids aspekt då jag vill kunna lira med en stor grupp av folk och kämpa för mark/politisk inflytande på servern eller så. Jag har en grupp människor (upp till 50 - 80 st) letar efter något sådant spel som vi kan börja och lira.

Jag vet inte hur jag ska beskriva vad jag letar efter men typ EVE online fast fps kanske? jag har tänkt Rust men det känns inte rätt och det har inte direkt ett långsiktigt syfte tycker jag även fast det finns claner och så där. Jag har till och med tänkt på Travian men det är bara nej... nej.

Om någon förstår vad jag försöker förmedla så snälla tipsa om spel. Försökte iallafall

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

mitt första förslag hade varit EVE online basserat på vad du skriver.

sen är väll Starcitizen även om det inte släppts så kan det vara intressant att hålla koll på?

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.6Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

min första tanke var just TRAVIAN HAHA men men. det enda jag kommer på är PLANETSIDE 2 annars finns det nog inte många spel i den kategoriE. gör en guild i valfritt MMO hehe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Håll definitivt ett öga på Star Citizen. Det är fortfarande under utveckling och kommer så vara under rätt lång tid till, men det låter som klippt och skuret för ert gäng.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG