Wordpress + REST API + oauth 1.0: Hur genererar jag min RequestToken

Permalänk
Medlem

Wordpress + REST API + oauth 1.0: Hur genererar jag min RequestToken

Har suttit och provat att labba lite med Wordpress REST Api med tillhörande oAuth plugin.
Jag hittade någon tutorial där man kunde använda ett program som hette Postman för att generera min Request Token. Det gick smidigt och var enkelt att använda och jag fick min tocken och token secret.

Men jag har då försökt att generera den med ett PHP script för at jag vill kunna generera nya tokens efterhand som de gamla dör. Men jag har inte riktigt fått till det ännu. Jag har provat lite olika med cUrl, file_get_content och oAuth classen i php. Men har inte ännu fått något att fungera.

Jag tror jag har fått till det med alla inställningar. Har för närvarande dessa settings för att generara olika parametrar och signaturen
Kod:

$client_id = 'mBIOp2bxruN6'; $client_secret = 'zMwtimq9OX9Fv4kSCL570k4u1r0JMznqaO39uK8xaE8rQjy5'; $signature_method = 'HMAC-SHA1'; $timestamp = time(); $nonce = time(); $requesttoken_url = 'https://IP/oauth1/request'; $version = '1.0'; $sigBase = "GET&" . rawurlencode($requesttoken_url) . "&" . rawurlencode("oauth_consumer_key=" . rawurlencode($client_id) . "&oauth_nonce=" . rawurlencode($nonce) . "&oauth_signature_method=" . rawurlencode($signature_method) . "&oauth_timestamp=" . $timestamp . "&oauth_version=" . $version); echo $sigBase .'<hr>'; $sigKey = $client_secret . "&"; $oauthSig = base64_encode(hash_hmac("sha1", $sigBase, $sigKey, true)); $authorization = 'Authorization: OAuth oauth_consumer_key="'. $client_id .'",oauth_signature_method="'. $signature_method .'",oauth_timestamp="'. $timestamp .'",oauth_nonce="'. $nonce .'",oauth_signature="'. $oauthSig .'"';

Notering:
Eftersom jag inte har en domän till dette utan mitt IP för har jag ett Self Signat Certifikat.

Så finns det något fel med mina inställnings parametrar eller hur jag genererar signaturen?
Gärna ochså ett bra exempel på en cUrl som fungerar för min setup med REST APIet och oAuth.
Alla ledtrådar för att jag kan komma vidare välkomnas.

Har Googlat en hel del under dagen, men inte hittat något som fungerat eller passat min setup.

Ber om ursäkt för ev. stavfel och konstiga formuleringar.