ESXI 5.5 passthrough USB 3.1 kort köpråd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

ESXI 5.5 passthrough USB 3.1 kort köpråd

Hej,

Behöver en USB 3.1 kort för att kunna koppla ihop min andra hårddisk och vill själv klart att det ska gå snabbt så därför så tänkte jag köpa en USB 3.1 kort och undra om denna skulle funka bra?

https://www.inet.se/produkt/5400002/kontrollerkort-pcie-2st-u...

Ska ha denna till https://www.startech.com/se/HDD/Duplikatorer/fristaende-dupli...

Notera att inget är köpt än utan fundera bara än så läge.

Jag har köpt 6 st WD gold 6 TB hårddiskar och ska trycka in dom i server dator dock så måste jag ta bort en annan hårddisk och måste sen tycka in dom nya hårddiskar och sen raid dom sen så ska jag dockningsstation för att kunna föra över det som är i den hårddisken.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Varför inte skjuta det över nätverk från en annan dator istället? Alltså inte via VMwares fetklient/VMware mgmt utan direkt till VMen som datat ska landa på.

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC | Intel 520 480GB | WD Black 3TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design ARC | Be-Quiet Straight Power BQT E9 CM 680W | LG BH08LS20 | ASUS Xonar Essence STX

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2010

USB pass through är inte supportat av vmware, endast vissa NIC och vissa GFX. Ditt PCI kort måste ha stöd för pass through för att det ska fungera optimalt.

Skulle göra som Micke föreslår och köra det över nätverket istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av Micke O:

Varför inte skjuta det över nätverk från en annan dator istället? Alltså inte via VMwares fetklient/VMware mgmt utan direkt till VMen som datat ska landa på.

Har inget SAN än ska köpa detta när jag har mer pengar.

Skrivet av studiox_swe:

USB pass through är inte supportat av vmware, endast vissa NIC och vissa GFX. Ditt PCI kort måste ha stöd för pass through för att det ska fungera optimalt.

Skulle göra som Micke föreslår och köra det över nätverket istället.

Så det kan funka men inte så stabilt? Vet du något kort som funkar bra?

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666