Permalänk
Medlem

Tangentbord till första bygget

Jo nu när alla delar är beställda och betalda, hittat en schysst skärm, har en bra mus och stol så upptäcker man plötsligt att det saknas tangentbord. Spelande och skrivande är främst på agendan och undrar om mer kunnigt folk har några rekommendationer. Letar givetvis inte efter perfektion utan något som definitivt är värt dess pris, oavsett om det är för 300 kr eller 1000 kr.

Mer specifikt är kriterierna:
-Belysning (enfärgat funkar förutom blått)
-Har lov att låta lite
-Lite motstånd så att det känns som att jag trycker på något
-Mediaknappar, räcker nästan med bara höj och sänk av volym
-Anti-ghosting

Permalänk
Medlem

Ett Func KB-460 med blåa cherry hade passat dig som hand i handsken, synd att de blev uppköpta av Fnatic och nu säljs för dubbla priset De gick för 700kr annars, mycket bra grejer för pengarna.

Corsair bör väl uteslutas då dessa enbart har bruna och röda switchar. Tror Logitech har tyngre grejer, vet ej modell, bara något jag testade på DH.

Permalänk
Medlem

Finns 100tals köprådstrådar.
1. Läs huttalas tangentbordsguide så att du vet skillnaden mellan olika tangentbord och brytare
2. Åk och knappa på lite olika mekaniska tangentbord för att känna vilken brytare du gillar
3. Tänk ev över vilken storlek/layout som passar dig
4. Köp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Jag hittade en massa rekommendationer på FUNC, samt en massa andra men det verkar som att nästan alla inte säljs längre. Väldigt frustrerande och skrattretande då det svåraste valet framför mig i detta bygge verkar vara tangentbordet

Får väl leta runt och testa lite men undrar varför du utesluter specifikt röda och bruna?

Permalänk
Medlem

Jag kör på Logitech G610. Riktigt nöjd

Cleant, multimedia knappar, vit belysning, och MX red. Kan inte bli bättre.

Permalänk
Medlem

@Heinel: Läste guiden och den var extremt informativ, och ska definitivt följa ditt råd om att gå ut och testa lite själv eller åtminstone känna av. Samt om storlek/layout, så tack för tipsen
Undrade bara om det fanns några generellt bra för priset tangentbord där ute i dagsläget då de flesta köptipstrådar jag kikat på är som begravningsplatser för tangentbord i och med hur många jag såg som inte säljs mer.