Värt att köpa gamla Bose-system från blocket?

Permalänk
Medlem

Varför inte ett par Studio Monitorer , Finns även väggfästen så ursäkter om att dom inte får plats är bara löjligt.

Permalänk
Medlem

Att bose inte är direkt prisvärt eller ens bra kan man väll lungt säga är konstaterat nu? Sen att det finns människor som uppskattar den typen av ljud är en annan sak. Men är man ute efter något som i någon aspekt försöker efterlikna verkligheten så går bose fetebort.

Däremot har jag goda erfarenheter av dls-vägghängda prylar. Kör själv deras lite större som bak-kanaler och center. Låter långt över förväntan.

Permalänk
Medlem

Kef E serie (eggs)
Scandyna podspeakers
B&W MM serie

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

BOSE nej tack.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3149642 + https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3686810 = ett grovt och kompakt system.
Satte upp detta åt en polare nyligen och det blev ett jävla drag.

Sen finns det ju de som säger att jag inte vet vad jag pratar om bara för att mina favorithögtalare är Mission Electronics model 70...

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att Bose har lyckats med en grej:
Mycket (mycket ej bra!) ljud i SMÅ format.

Alltid vart en mini hater emot Bose - tills jag lyssnade på SoundLink Mini - de är kraftfullt ljud ur ett litet paket.
Men hört även andra takhögtalarversioner (vet inte hur dom ser ut under skydden) eller något mer än att en polare har flera st runt om i sitt hus - visst finns ljud men de är inte trevligt till den summan han lade ner på det, som att diskanterna inte når ut och basen når en viss frekvens det är pga begränsade fysiska yttermått...

Mycket ljud ur små paket - kostar multum och låter sis sådär. Prisvärt för den som vill bara ha hissmusik i huset lite var stans men att njuta framför musiken - sök annat

Kör själv B&W DM309 golvare - underbart ljud på alla punkter - dock 601orna låter instängda som tusan

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

hur fungerar det med förstärkare som inte klarar av 4k? ifall man köper ett gammalt system som bose eller Kef 3005 så har de oftast inte 3d eller 4k stöd.

Någon som vet?

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem

Du får väl koppla högtalarna till en hembioförstärkare som klarar 3D och 4K..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Du får väl koppla högtalarna till en hembioförstärkare som klarar 3D och 4K..?

Det förstår jag ju, men går det att lösa på ett annat sätt för frågan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Rekordmedlem

Man måste inte överföra ljud och bild tillsammans i samma hdmikabel,

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.