USB ljud-in slutade att funka efter win10 patch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Mölnlycke
Registrerad
Maj 2002

USB ljud-in slutade att funka efter win10 patch

Hej jag sitter och sliter mitt hår men kommer ingenstans känns det som.
Jag har i flera år kört mitt headset via mitt Logitech G110 tangentbord. Den har ljud-ut och ljud-in.
Nu efter en av win10 patcharna (windows 10 anniversary update eller senare) så har ljud-in helt slutat att fungera.
Har testat det mesta.
avinstallerat/installerat alla drivisar till G100- funkar ej
avinstallerat/installerat USB-host - funkar ej
avinstallerat/installerat USB-hub - funkar ej

Installerat de senaste AMD drivisarna (clean install).

Nån som kan hjälpa mig med tips?

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Här är ett tips, det har hjälpt mig vid flera tillfällen när det oförklarligt har slutat fungera med USB-anslutna enheter:

http://www.tech-recipes.com/rx/504/how-to-uninstall-hidden-de...

Lite pyssligt men bra kunskap och ett av mina bättre tips jag kan komma med i liknande fall.

Vad du gör är att när du deletar osynliga usb-grejer (vilket du ska göra om du inte är med på vad den där guiden leder dig till), är att det id:t som är förknippat med enheten tas bort ur registret och nästa gång du sätter i, datorn hittar, blir det precis som om det är första gången.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Mölnlycke
Registrerad
Maj 2002

Får kolla på det ikväll, låter som om detta kan vara boven.

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Mölnlycke
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Gurk:

Här är ett tips, det har hjälpt mig vid flera tillfällen när det oförklarligt har slutat fungera med USB-anslutna enheter:

http://www.tech-recipes.com/rx/504/how-to-uninstall-hidden-de...

Lite pyssligt men bra kunskap och ett av mina bättre tips jag kan komma med i liknande fall.

Vad du gör är att när du deletar osynliga usb-grejer (vilket du ska göra om du inte är med på vad den där guiden leder dig till), är att det id:t som är förknippat med enheten tas bort ur registret och nästa gång du sätter i, datorn hittar, blir det precis som om det är första gången.

Det hjälpte tyvärr inte det heller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

dyker ljudportarna upp i inspelningsenheter öht?

kan ju vara så att det av någon ledning ändrat att ljudingången bak på datorn blivit default device?

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Mölnlycke
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Rouge of Darkness:

dyker ljudportarna upp i inspelningsenheter öht?

kan ju vara så att det av någon ledning ändrat att ljudingången bak på datorn blivit default device?

Japp dom ligger där som USB PnP Sound Device och är satta till default device.