Problem med installation av program.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Problem med installation av program.

Hej,

Jag har skaffat mig en xps 13 som är helt underbar, älskar allt med den. Jag har dock inte kunnat installera program på den, det står hela tiden "An error occured while loading the archive." Jag har dock kunnat ladda ner vlc (som fungerar sådär om jag ska vara ärlig) men inget annat, inte heller fungerade det när jag körde ninte med massa program. Kan också tillägga att jag har skaffat Gnome (efter massa youtube och googlandet) lagt till en musinställning.
Jag försökte ominstallera datorn i terminal med kommandot "sudo dpkg-reconfigure -phigh -a", dock hände inget märkvärdigt (för mig).

Är helt ny när det kommer till ubuntu så uppskattar om ni kunde förklara saker väldigt grundligt.

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Okt 2012

@Gyarados: Hur installerar du program? Kör du Ubuntu Gnome?

Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | MB: Asus Maximus V Gene Z77 | CPU: I5-3570K | RAM: 16GB Corsair LP | GPU: MSI Radeon RX580 Armor 8GB | SSD: Crucial MX300 750GB | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Kubuntu 18.04 LTS & KDE Neon User Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Mar 2009

Försöker du installera ett Windowsprogram?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Apr 2009

@Gyarados: Program skall installeras via programförrådet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Börja om från början om du inte hunnit köra in så mycket på datorn än. Att köra ubuntu är rätt enkelt (även om jag själv föredrar Kubuntu).