Permalänk

javascript enkel array

Hej
Ursäkta med språket. Jag är inte svensk man.
Jag är helt nybörjare inom javascript.
Jag har enkel problem med array

<!DOCTYPE html> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>Ovn3_3</title> </head> <body> <script> var ​stader = new Array(); stader[0] = "London"; stader[1] = "Paris"; stader[2] = "Rom"; stader[3] = "Kiev"; stader[4] = "Prag"; stader[5] = "Berlin"; for(var i=0; i<=stader.length; i++){ document.write("Stader: " + stader[i]); } </script> </body> </html>

Det är min kod. När jag startar html fil, internet visar ingenting. Felsökare säger SCRIPT1014 invalid character (9,5) Men jag förstår inte felsignalen. Jag tror 9 betyder raden 9 men vad är 5??? Vad är fel?? Vad betyder SCRIPT1014??
Eftersom jag har läst java ganska mycket så vet jag att man kan skapa array

var stader= new Array(alla städer);

Men i uppgiften står att jag måste göra så som jag skrev först.

Permalänk
Medlem

Du har lyckats få in ett zero-width space innan stader på rad 9. Ta bort det så fungerar resten av din kod.

Kom även ihåg att Javascript är helt skilt från Java. I Javascript kan du förutom som du gjort nu tilldela värden direkt antingen som argument till konstruktorn eller med brackets.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Du har lyckats få in ett zero-width space innan stader på rad 9. Ta bort det så fungerar resten av din kod.
http://i.imgur.com/eT5fKBD.png

Kom även ihåg att Javascript är helt skilt från Java. I Javascript kan du förutom som du gjort nu tilldela värden direkt antingen som argument till konstruktorn eller med brackets.
http://i.imgur.com/siNRmGS.png

Aha tack! Men jag förstår inte vad betyder var & # 8203;​ som ligger innan stader? Jag har provat att skriva det innan stader på rad 9 men webbläsare nu säger Expected identifier på samma rad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProgrammeringElev: