Bästa stället att klämma och känna mus och tangentbord i Uppsala?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011

Bästa stället att klämma och känna mus och tangentbord i Uppsala?

Hej

Ska hjälpa lillebror med sitt första köp av mus och tangentbord. Vill att han själv ska få möjlighet att känna på mus och tangentbord innan köp, vart är bästa stället i Uppsala att göra det? Har ni något bra tipps på mus för ca 600kr? (Ganska insatt i tangentbord så känner inte att jag behöver hjälp med det, men kom med förslag om ni vill max pris ca 700kr)

Tack för ev svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2016

Mediamarkt är suveräna på den fronten. Jag har mkt svårt att tro att någon annan kommer i närheten av deras utbud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011

Track för svar

Finns det några fler butiker? Har gott om tid på oss
Någon som har tipps på mus?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Mus är högst individuellt, tar du en mus för 600kr från ett A-brand (razer, logitech, corsair, steelseries etc) så sitter de liknande sensorer i dessa. Ska du ha en optisk mus (rekommenderat där du behöver högsta möjliga precision) så är det oftast en pixart sensor som sitter i alla dessa är vettiga så det handlar mer om ergonomi, vad som passar din stil hur du håller musen och framförallt hur stor hand du har.

Skulle också tipsa om att åka till MM i uppsala, de har överlägset störst utbud i regionen och allting står framme på demo så du kan testa prylarna innan ni bestämmer er för vad som passar bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

får. inte. skämta.

MEN EN JÄKLA TUR ATT DU LA TILL "OCH TANGENTBORD"..! arf arf

hehe ja jag är ca 12 år mentalt

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala