Ultima Online Spelare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
grebo
Registrerad
Dec 2004

Ultima Online Spelare?

Hej jag håller på att försöka lära mig UO och det går ju ganska sakta framåt. Men jag undrade om de fanns någon här som ville spela med mig. Alternativt om ni visste någon mumble/teamspeak eller liknande där man pratade om UO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Lirade hektiskt mellan 1998 och 2007, nu var det ett tag sen jag tänkte på det spelet. Hade varit kul att logga in igen men ingen tid numera för sånt. Spelar du på officiella servrar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
grebo
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av MsSmith:

Lirade hektiskt mellan 1998 och 2007, nu var det ett tag sen jag tänkte på det spelet. Hade varit kul att logga in igen men ingen tid numera för sånt. Spelar du på officiella servrar?

Nej det gör jag inte. Grejen är väl att jag fastnat lite och vill ha någon sällskap att spela med. Är så jävla tråkigt att spela sådana här spel själv. Vill gärna använda teamspeak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2004

@MsSmith: Jag vet att tråden är gammal fast det skadar ju inte att fråga dig vilken UO server/shard som du brukade lira på?

Min första dator hette Aptiva, och vi brukade leka mycket... ååh va jag saknar dig min Aptiva!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av ripan_:

Nej det gör jag inte. Grejen är väl att jag fastnat lite och vill ha någon sällskap att spela med. Är så jävla tråkigt att spela sådana här spel själv. Vill gärna använda teamspeak.

@ripan_, lirar du fortfarande UO?

Jag är en gammal UO spelare som gjort "comeback". Tycker också att det är lite tråkigt och lira spelet själv, dessutom är det många som lagt av och gått över till andra spel. Men UO har länge legat mig varmt om hjärtat och jag har svårt att sluta spela helt och hållet.

Min första dator hette Aptiva, och vi brukade leka mycket... ååh va jag saknar dig min Aptiva!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Demise är det som gäller

Kolla in detta spelet btw https://www.shroudoftheavatar.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

@GillrocK: Europa

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

Kul och se en hyfsat aktiv tråd om MMO:ernas Moder. Spelade det galet mycket när det var i fullswing back in the day i en utav de större Svenska klanerna. Ah, 56k modem, 8000:- räkning en månad som gjorde morsan glad, heh! Testade en comeback för ett tag sedan, men som någon annan påpekade -trist och spela "själv".

i5 @ 4.00Ghz / 8GB DDR3 / EVGA 1060 6GB / 27" BenQ / 1TB Lagring / 120GB SSD System
Maverick Audio TubeMagic D1 / KRK ROKIT 6 G3 / AKG K518 DJ / Win 10 Pro

"If the words 'life, liberty, and the pursuit of happiness' don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

vilken klan var det och på vilken shard? Många var ju på Atlantic om jag minns rätt men jag startade på Europa och blev fast där. Kommer ihåg att jag började om en gång på Atlantic men blev sur när smeden i Britain hade fel namn och gick tillbaka till Europa

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017
Skrivet av MsSmith:

vilken klan var det och på vilken shard? Många var ju på Atlantic om jag minns rätt men jag startade på Europa och blev fast där. Kommer ihåg att jag började om en gång på Atlantic men blev sur när smeden i Britain hade fel namn och gick tillbaka till Europa

Minnet är bra men kort, minns inte riktigt. Vet att sharden var antingen Catskills, eller en annan som också började på C Du får gärna lista några så kanske det kommer tillbaka? Försökte Googla på gamla Shard's men hittade inget.

Smeden ja, där allt började *Drömmer tillbaks* Mitt mål var att bli GM i Blacksmith först, så där stod man och gjorde en jävla massa hjälmar! -samt reparerade utrustning åt så många man han med PK:a nybörjare på kyrkogården är också något jag minns, haha...På Bröllop, som Garriot himself bevista. Good times!

Blir det Comeback så är det UO Forever som gäller i så fall. De baserar det på en äldre version av spelet, innan det patchades sönder, vilket var en utav anledningen till varför jag själv slutade.

i5 @ 4.00Ghz / 8GB DDR3 / EVGA 1060 6GB / 27" BenQ / 1TB Lagring / 120GB SSD System
Maverick Audio TubeMagic D1 / KRK ROKIT 6 G3 / AKG K518 DJ / Win 10 Pro

"If the words 'life, liberty, and the pursuit of happiness' don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."