Surfplatta för handskriftsanteckningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

Surfplatta för handskriftsanteckningar?

Söker en större surfplatta som jag ska ha att anteckna på när jag träffar klienter. Den ska helst ha välfungerande handskiftsigenkänning och omvandla det till "digitala ord". Dessa anteckningar ska sedan föras över till en bärbar PC.
Någon som har tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Har själv en Mediapad M2 10.0 där penna ingick
http://www.mobil.se/tester/test-huawei-mediapad-m2-100#.WIivL...

M3an har släpps nu, men jag har ej sett den med en penna.

Mitt betyg är att allt fungerar bättre än förväntat, men min förväntning var inte någon superbra penna som kunde tolka precis allt. Man använder färdiga skriftprogram som finns på google Appstore och du skulle kunna testa dessa utan att ens köpa någon surfplatta.

Angående pennan så har jag ej använt den på över ett halvår nu, jag skriver med pekfingret och den tolkar det som jag skriver och det fungerar bra. Orsaken till varför jag ej använder pennan är att det ej finns något naturligt fäste för den, hade detta funnits så hade jag haft med mig pennan oftare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2001

Alltså.... nu svär jag lite i kyrkan med nya ipade pro:n och deras stylus är helt fantastiskt nice.
Borde ju rimligtvis finnas några schyssta appar, kanske börja i den änden och kolla upp android vs ipad apparna.

"Da_Bear ringde precis en tjej som han snackat med på ICQ. De ska träffas i kväll och hyra en film."