Permalänk
Inaktiv

Hur "Putty" fungerar

Hej ursäkta!

Jag har tänk att göra en CSGO betting hemsida.

Jag tittar på en liten video om hur man gör fast jag har fasnat på ett ställe.

Om det är någon som är lite kunnit om programmet "Putty" så fungerar allt som det ska utom när jag ska skriva in koden till min hemsida då!

lite sähär ser det ut!

Jag trycker först på starta > skriver jag in "hostname/ip-adress > tryck "open" knappen > så kommer en svart grej upp >
Så står det "Login as:" då skriver jag "root" > men sedan fungerar det inte för mig att skriva lösenordet eller klistra in lösenordet!

Är det någon som är kunnig om sådant? Hjälp gärna till!

Permalänk
Medlem

Säger den något när du skrivit in ditt lösenord?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk

den visar inte lösenordet eller ens att den tar emot något, så testa att skriva in det o tryck enter o se.

Permalänk
Medlem

Lösenordet brukar inte visas. Vad säger den om du skriver in det och trycker på Enter?

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att logga in som root från remote då ?

Nu är jag inte linuxkille men i freebsd så kan man inte logga in som root över ssh by default.

Det normala är väl att man har en user som är med i wheel och kör su när root behövs.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Har du tillstånd från Lotteriinspektionen att driva vadhållningsverksamhet?

Vem som kan få tillstånd
15 § Tillstånd att anordna ett egentligt lotteri får lämnas till en svensk juridisk person som är en ideell förening och som
1. enligt sina stadgar har till huvudsakligt syfte att främja ett allmännyttigt ändamål inom landet,
2. bedriver verksamhet som huvudsakligen tillgodoser sådant ändamål,
3. inte vägrar någon inträde som medlem, om det inte finns särskilda skäl för detta med hänsyn till arten eller omfattningen av föreningens verksamhet eller syfte eller av någon annan orsak, och
4. för sin verksamhet behöver lotteriinkomster.

Tillstånd får lämnas också till en annan juridisk person än en ideell förening eller en juridisk person som har till huvudsakligt syfte att främja ett allmännyttigt ändamål utom landet, om det finns särskilda skäl för det.

Förutsättningar för tillstånd
16 § Tillstånd att anordna ett egentligt lotteri får ges, om
1. värdet av vinsterna i lotteriet motsvarar minst 35 procent och högst 50 procent av insatsernas värde,
2. vinstandelen anges på lottsedlarna, lottlistorna eller på den plats där lotteriet bedrivs, och
3. det kan antas att lotteriet kommer att ge sökanden skälig avkastning och att denna kommer att användas för det aktuella allmännyttiga ändamålet.

Till grund för beräkningen av vinsternas värde enligt första stycket 1 får läggas en bedömning av ett sannolikt vinstutfall. Detta gäller för lotterier som har en i förväg fastställd vinstplan och som bedrivs i flera län.

Kravet enligt första stycket 3 på skälig avkastning gäller inte om det finns särskilda skäl för annat.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-for...

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Inaktiv

@BABOON_ASS: Jag loggar in som root och det kommer inte upp någonting när jag försöker skriva eller klistra in!

När jag försöker skriva eller klistra in så kommer det upp:

Access denied
root@(privat ip)'s password:

Så du vet så betyder "privat ip" att min privata ip adress står där.

Permalänk
Inaktiv

@JamesBanana: Vad menar du med detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

@GreveFrog: Vad menar du med detta?

Han menar att om din betting ska ha med pengar att göra så behöver du tillstånd!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

@BABOON_ASS: Jag loggar in som root och det kommer inte upp någonting när jag försöker skriva eller klistra in!

När jag försöker skriva eller klistra in så kommer det upp:

Access denied
root@(privat ip)'s password:

Så du vet så betyder "privat ip" att min privata ip adress står där.

Det blir inga tecken när du skriver in lösenordet. skriv in ditt root lösen och tryck enter.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelle:

Det blir inga tecken när du skriver in lösenordet. skriv in ditt root lösen och tryck enter.

Okej! Tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maxizor:

Han menar att om din betting ska ha med pengar att göra så behöver du tillstånd!

Vet du hur man får tillstånd?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon279815:

Vet du hur man får tillstånd?

Du ansöker via lotterinspektionen http://www.lotteriinspektionen.se/sv/Tillstand-spelformer/Ans...

Men sätt upp din hemsida först och få den att fungera, de kommer definitivt vilja titta innan de beviljar din ansökan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelle:

Det blir inga tecken när du skriver in lösenordet. skriv in ditt root lösen och tryck enter.

Det fungerar faktiskt inte

Permalänk
Medlem

@anon279815:

Kolla på lotteriinspektions hemsida, troligen inte så lätt och kräver garanterat ett bolag.

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maxizor:

@Ludvig Bartholdsson:

Kolla på lotteriinspektions hemsida, troligen inte så lätt och kräver garanterat ett bolag.

Tror du inte man kan ha en sådan hemsida fast man inte kan vinna något för det skulle bara vara roligt för mina kompisar och jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

Tror du inte man kan ha en sådan hemsida fast man inte kan vinna något för det skulle bara vara roligt för mina kompisar och jag?

Du får ha det men inte med "riktiga pengar". Betta med krediter, sedan relationen till verkligheten och pengar är ju upp till dig och dina vänner, sen kan ju sidan behöva login för att fungera dessutom.!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk

Är det inte involverat pengar(eller saker av värde) så är det inte olagligt.

Det är inte fel på putty, det är det du försöker ansluta till som klagar på att du inte har angett korrekt lösenord. Vad är det för guide du följer och fastnar på?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maxizor:

Du får ha det men inte med "riktiga pengar". Betta med krediter, sedan relationen till verkligheten och pengar är ju upp till dig och dina vänner, sen kan ju sidan behöva login för att fungera dessutom.!

aha okej tack så jag kan ha en betting sida fast det får inte handla alls om riktiga livet liksom?

Permalänk

tror du har rättighetsproblem medd ssh som någon skriver innan.
Antingen lägger du upp en ny användare med su rättighet eller kanske denna tråd är något för att ge root tillåtelse via ssh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lavaguden:

tror du har rättighetsproblem medd ssh som någon skriver innan.
Antingen lägger du upp en ny användare med su rättighet eller kanske denna tråd är något för att ge root tillåtelse via ssh

Tror du, kanske att du kan skriva steg för steg hur man gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

aha okej tack så jag kan ha en betting sida fast det får inte handla alls om riktiga livet liksom?

Dom flesta "riktiga bettingsidor" typ Bettson har ju e-sport annars med massa CS som ni kan betta på

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Dom flesta "riktiga bettingsidor" typ Bettson har ju e-sport annars med massa CS som ni kan betta på

Aaa men jag vill ha en csgo betting sida alltså ingen "riktig betting sida".

Tror du man kan ha en CSGO betting sida alltså typ som denna hemsida https://csgopolygon.com/ fast inte behöva ha det där tillståndet som ni pratade lite om?

Om man behöver ha det tillståndet så tror jag att jag gör en sådan hemsida utan att ha riktiga pengar och så man inte kan ta ut skins.
Jag vill liksom bara att det ska vara en betting sida för jag vill bara ha det som en rolig grej med mina kompisar typ.

Permalänk
Medlem

Alltså nu måste jag vara lite bitter. Men om du inte lyckas SSH:a in till din box, hur var planen då att få upp en webbsida som sedan inkluderar slumpgenererad kod och har ett fungera "steam trading bot system"?

Men default för root brukar väll vara "password"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

Aaa men jag vill ha en csgo betting sida alltså ingen "riktig betting sida".

Tror du man kan ha en CSGO betting sida alltså typ som denna hemsida https://csgopolygon.com/ fast inte behöva ha det där tillståndet som ni pratade lite om?

Om man behöver ha det tillståndet så tror jag att jag gör en sådan hemsida utan att ha riktiga pengar och så man inte kan ta ut skins.
Jag vill liksom bara att det ska vara en betting sida för jag vill bara ha det som en rolig grej med mina kompisar typ.

Inget jag vågar svara på här utan jag skulle kontaka lotteriinspektionen.se registrator@lotteriinspektionen.se så att du får det svart på vitt än att nån sitter och gissar

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wully:

Alltså nu måste jag vara lite bitter. Men om du inte lyckas SSH:a in till din box, hur var planen då att få upp en webbsida som sedan inkluderar slumpgenererad kod och har ett fungera "steam trading bot system"?

Men default för root brukar väll vara "password"

Tack så mycket. Och har´vill inte ha ett fungerande steam bot system längre!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Inget jag vågar svara på här utan jag skulle kontaka lotteriinspektionen.se registrator@lotteriinspektionen.se så att du får det svart på vitt än att nån sitter och gissar

Okej tack för all hjälp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tejprullen:

Är det inte involverat pengar(eller saker av värde) så är det inte olagligt.

Det är inte fel på putty, det är det du försöker ansluta till som klagar på att du inte har angett korrekt lösenord. Vad är det för guide du följer och fastnar på?

Jag följer denna guide: https://www.youtube.com/watch?v=aS25_pni7xs

Permalänk
Medlem

Vad är det du vill uppnå med putty?
Lägga över filer?

I sådana fall skulle jag nog hellre rekommendera WinSCP där du får ett fint och enkelt GUI att lägga över dina filer med.