Vilken sida rekommenderas när man ska lära sig HTML5?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Vilken sida rekommenderas när man ska lära sig HTML5?

Jag har tänkt att lära mig html "på nytt" helt från början. Jag undrar vilken sida som i princip täcker allt. jag har alltid gillat w3schools men har blivit tillsagd att den sidan har felaktig information och att man bör hålla sig borta från den så mycket man kan, jag har ingen aning om detta stämmer?

Jag undrar vad ni proffs- front endare har använt er av?
Jag vill gärna ha en sida där allt material är uppdelat i underrubriker, precis som på w3schools (valen i vänstermenyn). Jag kommer självklart att använda mig av annat material också(tex videos) men jag tycker det blir enklare när man har allt uppstaplat och kan gå egenom 1 sak i taget i "rätt ordning".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av sexlaxar:

Jag har tänkt att lära mig html "på nytt" helt från början. Jag undrar vilken sida som i princip täcker allt. jag har alltid gillat w3schools men har blivit tillsagd att den sidan har felaktig information och att man bör hålla sig borta från den så mycket man kan, jag har ingen aning om detta stämmer?

Jag undrar vad ni proffs- front endare har använt er av?
Jag vill gärna ha en sida där allt material är uppdelat i underrubriker, precis som på w3schools (valen i vänstermenyn). Jag kommer självklart att använda mig av annat material också(tex videos) men jag tycker det blir enklare när man har allt uppstaplat och kan gå egenom 1 sak i taget i "rätt ordning".

Tycker själv att w2schools är helt ok, finns mycket bra där. Förr var dom dåliga, men har skärpt till sig tycker jag allt.
Annars har du html5doctor.com som har mycket info om html5.

Webb -och apputvecklare på Greater Than AB
Min hemsida | Frilansutvecklaren | LinkedIn profil.
Hemdator: Thinkpad T410S | Jobbdator: Microsoft Surface Pro 4 | Mobil: Samsung S7 Edge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Jan 2007