Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Timrå
Registrerad
Okt 2004

Sense Hat till Hallonpaj

Tjo! Har knåpa ihop ett script som scrollar förbi text med tmp, lufttryck och fuktighet. Nu försöker jag göra det lite mer komplicerat, så jag kan toggla mellan dessa med hjälpa av joysticken, men får inte riktigt till det.

Så här ser det ut för stunden: http://pastebin.com/9mfjc6YZ

Tänker jag helt galet eller?

Z270 Gaming Pro Carbon | Intel Core i5-7600k | Cooler Master Hyper 212 EVO | MSI 1070 FTW Gaming | 2x8GB Corsair Vengeance

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
1
Registrerad
Jan 2009

Om jag inte ser helt fel har du en while-loop som alltid kommer att tugga (while True). De grejer du lägger utanför denna kommer inte kunna köras.

Vet inte hur biblioteket för tryckknappsgrejerna ser ut men prova att slänga in dem i whileloopen. Pause kanske är knepigt att ha i loopen utan att veta exakt vad den gör när man kör den utan argument.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Timrå
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Murer:

Om jag inte ser helt fel har du en while-loop som alltid kommer att tugga (while True). De grejer du lägger utanför denna kommer inte kunna köras.

Vet inte hur biblioteket för tryckknappsgrejerna ser ut men prova att slänga in dem i whileloopen. Pause kanske är knepigt att ha i loopen utan att veta exakt vad den gör när man kör den utan argument.

Du är inte dum du, kontra mitt-i-natten-mig! Funka som ett klockverk! Tackar.

Z270 Gaming Pro Carbon | Intel Core i5-7600k | Cooler Master Hyper 212 EVO | MSI 1070 FTW Gaming | 2x8GB Corsair Vengeance