Egen kompillerat john ripper "shit hit fan" under openCL, även fast den har GPU:n länkad.

Permalänk
Medlem

Egen kompillerat john ripper "shit hit fan" under openCL, även fast den har GPU:n länkad.

Hej,

Jag har just kompilerat John the ripper med MPI stöd utan fel under builden. Men när jag testar john the ripper $ ./john --test=0 så får jag att den inte lyckas hitta openCL devicesen men när jag listar GPU deviceses så hittar den allt och det ser bra ut.

Hitta en tråd om detta där de inte hade hitta en lösning. Jag hade hoppas på att någon här eventuellt kunde hjälpa mig.
nedan i bilden syns de error jag får samt visa "länkningen".

Jag kompilerade steg för steg enligt deras egna "metod" förutom det att jag var tvungen att lägga till en extra apt-get install ty MPI stöd se processen nedan.

$ sudo apt-get install build-essential libssl-dev git $ sudo apt-get install yasm libgmp-dev libpcap-dev pkg-config libbz2-dev $ #För Nvidia gpu $ sudo apt-get install nvidia-opencl-dev $ sudo apt-get install libopenmpi-dev openmpi-bin $ # Egna tilllägget nästa rad: $ sudo apt install mpi-default-dev $ mkdir ~/src # Om ni inte redan har en. $ cd ~/src/ $ git clone git://github.com/magnumripper/JohnTheRipper -b bleeding-jumbo john $ sudo apt-get install cmake bison flex libicu-dev $ cd ~/src $ git clone --recursive https://github.com/teeshop/rexgen.git $ cd rexgen/src $ ./install.sh $ cd ~/src/john/src/ $ ./configure --enable-mpi && make -s clean && make -sj4

Så är det någon som vet varför hör gärna av er!
Tack för svar!

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem

Detta verkar vara på grund av följande bugg: https://github.com/magnumripper/JohnTheRipper/issues/1726
Men göra man ett annat test $ ./john --test så säger john att "All 419 formats passed self-tests!". Så jag antar att det funkar som det ska ändå.

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6