Undersökning: SweClockers tar tempen på tekniktrender 2017

Permalänk
Melding Plague

Undersökning: SweClockers tar tempen på tekniktrender 2017

Teknikåret 2017 är fyllt av nyheter, med alltifrån nya komponenter till självkörande bilar. Nu drar SweClockers och EHA igång en undersökning, där du får chansen att vinna ett Seasonic Prime Titanium 850 W.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Svarade jag inte på 2016 års sån här nyss? Nåväl 2016 är passerad jag gissar att jag börjar bli gammal...

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Fyllde i allt tills jag kom till slutet och läste "att bäst motivering vinner", stängde ner sidan direkt :).
Så tråkigt att ni alltid ska kräva en motiveringen. Till en frågeblankett, så borde alla som fyllt i den ha samma chans att vinna..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

17 gick ej att svara på???

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Fyllde i allt tills jag kom till slutet och läste "att bäst motivering vinner", stängde ner sidan direkt :).
Så tråkigt att ni alltid ska kräva en motiveringen. Till en frågeblankett, så borde alla som fyllt i den ha samma chans att vinna..

hahah gjorde samma här! orka motivera..

Permalänk
Medlem

Varför gnälla på möjligheten att motivera? Skriv bara "inte intresserad" och skicka in. Det är inte svårare än så.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Varför gnälla på möjligheten att motivera? Skriv bara "inte intresserad" och skicka in. Det är inte svårare än så.

Fast då vinner man inget

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av muSashi:

Fyllde i allt tills jag kom till slutet och läste "att bäst motivering vinner", stängde ner sidan direkt :).
Så tråkigt att ni alltid ska kräva en motiveringen. Till en frågeblankett, så borde alla som fyllt i den ha samma chans att vinna..

Skrivet av jsdapocnma:

hahah gjorde samma här! orka motivera..

Lite off topic, men alla andra eventuella aspekter åt sidan så är den typen av upplägg inte godkänt i Sverige. Att "ge bort" prylar på det sättet räknas som lotteri enligt lotterilagen, vilket kräver särskilt tillstånd. En tävling måste ha någon form av "prestationsmoment", där inte slumpen är avgörande. För fler frågor och diskussion runt detta, hoppa över till Feedback.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av perelli38:

17 gick ej att svara på???

okej nevermind LOL, kollade igen och såg att motiveringen skulle in i samma ruta som användarnamnet.

nu fick dom bara mitt användarnamn hehe

Permalänk
Medlem

folk är då bra lata. "åh nej, måste motivera något som tar 2 minuter för att ha chansen att vinna något. buuuuhuuuuu".
hade det inte krävt att man motiverar detta hade jag kunnat sätta upp en bot som lägger in tusentals svar och därför haft större chans att vinna

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Vad är ens "mobil kringutrustning"? Jag insåg ganska snabbt att jag tycker nästan allt är helt ointressant så jag avbröt ifyllandet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Vad är ens "mobil kringutrustning"? Jag insåg ganska snabbt att jag tycker nästan allt är helt ointressant så jag avbröt ifyllandet..

skal, hörlurar, powerbanks och sånt antar jag.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

folk är då bra lata. "åh nej, måste motivera något som tar 2 minuter för att ha chansen att vinna något. buuuuhuuuuu".
hade det inte krävt att man motiverar detta hade jag kunnat sätta upp en bot som lägger in tusentals svar och därför haft större chans att vinna

Inte om personnummer hade varit obligatorisk

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Inte om personnummer hade varit obligatorisk

och det hade gjort att otroligt få personer gör den. jag hade inte gjort den då tex.
plus, man kan generera personnummer. så dom måste kolla att de är rätt personnummer till rätt person vilket PUL inte hade uppskattat

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fyllde i allt tills jag kom till slutet och läste "att bäst motivering vinner", stängde ner sidan direkt :).
Så tråkigt att ni alltid ska kräva en motiveringen. Till en frågeblankett, så borde alla som fyllt i den ha samma chans att vinna..

Gjorde samma här.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Gillar frågor som dessa, de får mig att inse att jag faktiskt är nöjd med den elektroniken jag har hemma och inte behöver köpa nytt på länge.
En självkörande bil vore inte fel förstås, någon som vill sponsra?

Sen satt jag väl en fem minuter för att komma med förslag på förbättringar och därmed få en chans att vinna, men tro fan att jag skickade iväg formuläret utan att ha skrivit mitt namn. Aja... jag vinner ju ändå aldrig något

Permalänk
Medlem

Mycket fokus på allt annat än hårdvara, usch och tvi >_<

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Gillar frågor som dessa, de får mig att inse att jag faktiskt är nöjd med den elektroniken jag har hemma och inte behöver köpa nytt på länge.
En självkörande bil vore inte fel förstås, någon som vill sponsra?

Sen satt jag väl en fem minuter för att komma med förslag på förbättringar och därmed få en chans att vinna, men tro fan att jag skickade iväg formuläret utan att ha skrivit mitt namn. Aja... jag vinner ju ändå aldrig något

Mmmm, jag köpte på mig de uppgraderingarna som jag hade planerat på black friday/julrea/etc. Så det mesta blev inte / kanske. Man borde lägga en sådan här undersökning i mitten av året kanske om man ska se folks sug. Just nu så är jag ganska mättad.

Förutom lite fler diskar till servern.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

folk är då bra lata. "åh nej, måste motivera något som tar 2 minuter för att ha chansen att vinna något. buuuuhuuuuu".
hade det inte krävt att man motiverar detta hade jag kunnat sätta upp en bot som lägger in tusentals svar och därför haft större chans att vinna

Du hade nog blivit diskvalificerad om du hade gjort en bot eftersom du måste skriva ditt användarnamn varje gång för att ha en möjlighet att vinna.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Du hade nog blivit diskvalificerad om du hade gjort en bot eftersom du måste skriva ditt användarnamn varje gång för att ha en möjlighet att vinna.

och vad säger att jag inte skulle kunna skapa throwaway konton på swec för de?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Motivering?!

Asch! missade helt att det skulle in en motivering nånstans...nåja håll tillgodo med svaren iaf

Permalänk

Hoppas man vinner en motivering är väl inte så förbaskat jobbigt att skriva?

Visa signatur

R7 5800X | 500 GB SSD | 1TB HDD | RM750X | MSI GTX 1660 TI GAMING X | 16 GB 3200 MHz | GIGABYTE B550 GAMING X V2 | CM 212 EVO V2 |

Permalänk
Medlem

Vem vann priset i undersökningen?

@Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Vem vann priset i undersökningen?

@Jacob

Hmm - tystnaden är total, både vad gäller resultat och vinnare...

Permalänk
Skrivet av exroz:

Vem vann priset i undersökningen?

@Jacob

Skrivet av Mighty Mic:

Hmm - tystnaden är total, både vad gäller resultat och vinnare...

Jag vann!! Detta kom som en oväntad men glad nyhet!

Citat:

Fråga: Hur skulle SweClockers och European Hardware Association kunna förbättra framtida undersökningar?

Vinnare i undersökningen är Gyroshrimp med motiveringen:

Det kändes som att en del av mina svar kanske inte ger exakta värdena av vad de egentligen borde ha gett eftersom jag för bara drygt en månad sen köpt ny bra kvalitetsprodukt som jag absolut hade behövt köpa ny eller uppgradera i år om jag inte redan hade gjort. Så ett alternativ där man anger att man nyligen investerat i produktskategorin och därför väljer "Definitivt inte" istället för ett solklart "Ska köpa" skulle möjligtvis kunna medföra mer exakthet i undersökningen.

Ett stort grattis önskar SweClockers!

Formulerade mig lite dåligt på sista meningen där, skulle nog ha skrivit mer

Citat:

Det kändes som att en del av mina svar kanske inte ger exakta värdena av vad de egentligen borde ha gett eftersom jag för bara drygt en månad sen köpt ny bra kvalitetsprodukt som jag absolut hade behövt köpa ny eller uppgradera i år om jag inte redan hade gjort det. Så ett alternativ där man anger att man nyligen investerat i produktskategorin skulle möjligtvis kunna medföra mer exakthet i undersökningen än att man väljer "Definitivt inte" istället för ett solklart "Ska köpa".

Fick även detta som motivation till varför jag vann i PM

Citat:

Vinnare i läsarundersökning!

Hej Gyroshrimp,

Du deltog för en tid sedan i en läsarundersökning på SweClockers tillsammans med European Hardware Association, där du hade chansen att vinna ett nätaggregat från Seasonic. Tyvärr föll det mellan stolarna att utse en vinnare, men nu är det gjort och du hade bäst motivering! Vi fick in många liknande svar, men ditt var mest utförligt och vi tar till oss av detta till utformningen av framtida undersökningar vi gör med EHA.

Vänligen svara med följande uppgifter så dimper priset ned i brevlådan inom kort. Grattis!

Hälsningar,
Jacob

Mitt svar var väl kanske rätt utförligt men var ju lite smetigt skrivet Om jag hade putsat på den lite som jag gjorde nu i efterhand så hade det kanske inte tagit så lång tid som det tog att komma med en vinnare. ^^

Tackar till Sweclockers, European Hardware Association och inte minst till Seasonic för den fina Prime Titanium 850W!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W