Några frågor ang minecraft

Permalänk
Medlem

Några frågor ang minecraft

Grabbarna vill gärna ha Minecraft till PC. Har ingen koll på hur det fungerar så vore tacksam om någon kan hjälpa mig med svar på några frågor:

En dator som är tänkt att de kan använda har en i5 3371u@ 1.7 GHz, Intel HD Graphics 4000 och 16GB-ram. Funkar den datorn att spela Minecraft på?

Om man köper Minecraft, går det då att spela på andra datorer också utan att behöva köpa det igen? I praktiken att det är själva kontot man betalar för.

De pratar om cubecraft, egg-Wars etc, om jag förstår det rätt så går man till någon annan server då, är det något som kostar extra eller hur fungerar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojva:

Grabbarna vill gärna ha Minecraft till PC. Har ingen koll på hur det fungerar så vore tacksam om någon kan hjälpa mig med svar på några frågor:

En dator som är tänkt att de kan använda har en i5 3371u@ 1.7 GHz, Intel HD Graphics 4000 och 16GB-ram. Funkar den datorn att spela Minecraft på?

med låga inställningar borde det gå

Om man köper Minecraft, går det då att spela på andra datorer också utan att behöva köpa det igen? I praktiken att det är själva kontot man betalar för.

du betalar endast för kontot, du kan spela det på hur många datorer du vill. bara inte samtidigt

De pratar om cubecraft, egg-Wars etc, om jag förstår det rätt så går man till någon annan server då, är det något som kostar extra eller hur fungerar det?

det är mods, du går in på servrar och spelar bara. det kostar inte extra.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!