Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2013

Hjälp jag har ett problem med musen

Hej,
jag har en gammal mus som inte varit några problem alls med. Logitech MX518.
Köpte en ny dator och har Win 10 på den. den förra hade win 8. Däremot så har musen på senare tid buggat. det kommer något ljud från datorn och musen hakar upp sig och vaknar till liv någon sekund senare.

Har inte märkt av detta förut utan det har kommit nyligen. Det är väldigt irriterande när jag spelar FPS spel.

Är det någon som haft samma problem? något känt problem? finns det något program som kan åtgärda detta?

Mvh,
en less FPS spelare.

Dator: HAF 922
Moderkort:
ASUS M4A79XTD EVO CPU: AMD Phenom II X4 BE 3,4 Ghz CPU fläkt: CM 212 EVO GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB "dual fan" Ram minne: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB Nätagg: 550W HDD: 4TB SSD: 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arboga
Registrerad
Jan 2002

Låter som den börjat glappa. Ljudet kan vara plinget Windows gör när ny hårdvara ansluts.

Skickades från m.sweclockers.com

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Bästa trådtiteln.

Hej!
Har du testat att ansluta musen i olika USB-ingångar? Har musen någon software till musen där du kan justera pollingrate? Uppdatera/ominstallera usb-drivrutiner är nog en bra idé att testa med. Ett tips är att ha aktivitetshanteraren i bakgrunden och titta fort vad som händer när det musen fryser, om det är t.ex. en CPU-spike från någon drivrutin eller program som orsakar det. Loggboken kan också visa lite info så kika där med.

| OS: Windows 10 Pro x64 | MB: ASUS Z87-A | CPU: Intel Core i5 4670K 4.7GHz | CPU-Kylare: Be Quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 Strix Gaming OC 8GB | RAM: Corsair Dominator 2x4GB DDR3 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Corsair Force 3 | Chassi: Fractal Design Define R3 |