Laptop till Studier, Surf, Film, Lite Gaming?

Permalänk
Medlem

Laptop till Studier, Surf, Film, Lite Gaming?

Tja

Ska börja studera snart och tänkte införskaffa mig en bärbar, om någon har lust/tid att länka produkt eller ge köpråd?

Budget 10-15 tusen.

*Gärna tunn för att kunna bäras med till skolan, skolprogram (dock inga super avanserade)
*Lite + för en bra skärm för film ect.
*Gärna ha lite kraft så det kan gå att spela lite ifall man vill det, dock behövs det inte värsta prestandan då det oftast är lite äldre spel som
CS 1,6 osv, men kunna starta nyare spel på helt okej grafik är ett +.
*Går att få den vid kanske 15 tum?

Nu när jag ser allt framför mig kommer det säkert närma sig 15 tusen?

Men alla förslag och hjälp skulle va grymt uppskattat!

Ha en bra dag alla! Mvh

Permalänk
Inaktiv

Dell XPS 13. Glöm inte studentrabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Har Dell studentrabatt? Var hittar du denna?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

Skriv till Dellcare här på forumet i Dell tråden så får du en kod.
Du måste givetvis kunna styrka din studentstatus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Skriv till Dellcare här på forumet i Dell tråden så får du en kod.
Du måste givetvis kunna styrka din studentstatus.

Tack för tipset, har skickat PM till @DellCare

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Jag lånar tråden lite.

Dags för mig att införskaffa en laptop som kommer att användas till främst studier och film, inga krav på spelande då jag har en stationär för det ändamålet.
Runt 13 tum, bra skärm och lång batteritid är prioriteringarna.

Jag har köpt en Lenovo 900-13 på öppet köp, dock har jag blvit lite tveksam till om den är värd 10.000, då den har sjättegenerations processor och inga USB 3.1 portar (säkrar för framtiden).

Finns det någta bättre alternativ för det priset, kan tänka mig att lägga till någon tusenlapp.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karpel:

Tja

Ska börja studera snart och tänkte införskaffa mig en bärbar, om någon har lust/tid att länka produkt eller ge köpråd?

Budget 10-15 tusen.

*Gärna tunn för att kunna bäras med till skolan, skolprogram (dock inga super avanserade)
*Lite + för en bra skärm för film ect.
*Gärna ha lite kraft så det kan gå att spela lite ifall man vill det, dock behövs det inte värsta prestandan då det oftast är lite äldre spel som
CS 1,6 osv, men kunna starta nyare spel på helt okej grafik är ett +.
*Går att få den vid kanske 15 tum?

Nu när jag ser allt framför mig kommer det säkert närma sig 15 tusen?

Men alla förslag och hjälp skulle va grymt uppskattat!

Ha en bra dag alla! Mvh

Skrivet av anon76929:

XPS 13 har inget dedikerat grafikkort och kommer således inte räcka för gaming förutom väldigt gamla spel som cs 1.6. För 15000 kan du få en laptop med ett gtx 1050-1060 som klarar alla moderna spel i 1080p. Trade-offen för den betydligt bättre prestandan på gaminglaptops är framförallt sämre batteritid,värmeutveckling och en tjockare och tyngre laptop(~2,4 kg istället för 1,2kg).

Länk till laptops med gtx 1060 under 15000 kr.

Länk till laptops med gtx 1050 under 15000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

XPS 13 har inget dedikerat grafikkort och kommer således inte räcka för gaming förutom väldigt gamla spel som cs 1.6. För 15000 kan du få en laptop med ett gtx 1050-1060 som klarar alla moderna spel i 1080p. Trade-offen för den betydligt bättre prestandan på gaminglaptops är framförallt sämre batteritid,värmeutveckling och en tjockare och tyngre laptop(~2,4 kg istället för 1,2kg).

Länk till laptops med gtx 1060 under 15000 kr.

Länk till laptops med gtx 1050 under 15000 kr.

Men vi säger den på 15 tum då? Den här modellens kostar iofs 18 men med student rabatt blir det ju cirka 15-16, den ska ju ha ett 1050 den borde väl klara lite iallfall?
http://www.dell.com/se/p/xps-15-9560-laptop/pd?oc=cnx95603&mo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karpel:

Men vi säger den på 15 tum då? Den här modellens kostar iofs 18 men med student rabatt blir det ju cirka 15-16, den ska ju ha ett 1050 den borde väl klara lite iallfall?
http://www.dell.com/se/p/xps-15-9560-laptop/pd?oc=cnx95603&mo...

Japp det är bättre om du vill gejma litegranna. XPS 15 är lite tyngre(1,8 kg) än xps 13 men fortfarande både lättare och bättre byggkvalité än de datorer jag listade, nackdelen är att den är dyrare.

Om du är intresserad av en xps 15 så finns det en tråd här på forumet som diskuterar just den modellen om du vill ha mer info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack för tipset, har skickat PM till @DellCare

Hur många % rabatt får man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAlAz0r:

Hur många % rabatt får man?

10% rabatt, kravet är en bild på ditt studentkort

Visa signatur

Permalänk
Medlem